مدیریت هزینه و افزایش در آمد در سرلوحه فعالیت مدیران مراکز درمانی گیلان قرار گرفت

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۹:۲۱
کد خبر: ۶۳۳۳۳۶
مدیریت هزینه و افزایش در آمد در سرلوحه فعالیت مدیران مراکز درمانی گیلان قرار گرفت
نشست ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران مراکز درمانی دولتی استان در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد و طی آن مدیریت هزینه و افزایش در آمد در سرلوحه فعالیت مدیران مراکز درمانی گیلان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک –رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست،ضمن تقدیر و تشکر از حضور پررنگ کارکنان بهداشت و درمان استان گیلان در مراسم راه پیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: بهبود مدیریت هزینه و افزایش در آمد باید در دستور کار همه مسوولین بیمارستان ها علی الخصوص مدیران اجرایی بیمارستان های دولتی قرار بگیرد. وی ادامه داد: ستاد راهبردی افزایش درآمد و سرمایه گذاری در دانشگاه تشکیل شده است که هماهنگی و تعامل بیمارستان ها با این ستاد می تواند بسیاری از مشکلات بیمارستانی را حل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت منابع مالی دانشگاه محدود است اما هزینه ها سیر صعودی دارند اگر بیمارستان ها برای افزایش در آمد اختصاصی خود و کاهش هزینه های کاری نکنند مطمئنا با چالش جدی مواجه خواهند شد. وی بار دیگر بر اهتمام مدیران بیمارستانی برای جذب سرمایه گذار و کاهش هزینه ها غیر ضروری و افزایش درآمد اختصاصی تاکید نمود.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: مدیریت متمرکز چهار مقوله؛ دارو، تجهیزات، تغذیه و HIS بیمارستان ها برای بهبود وضعیت موجود در دستور کار دانشگاه علوم پزشگی گیلان قرار دارد .

مدیران بیمارستان ها کلیدی ترین نقش را در افزایش در آمد و مدیریت هزینه دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: هر طرحی که در بیمارستان ها اجرایی می شود باید توجیح اقتصادی داشته باشد و در این خصوص نقش مدیران بیمارستان ها کلیدی ترین نقش در افزایش در آمد و مدیریت هزینه است و عملیات اجرایی برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بر عهده مدیران مراکز می باشد.

دکتر یوسف زاده گفت: عملکرد مراکز بر اساس تغیرات شاخص افزایش در آمد و مدیریت هزینه ها ارزیابی خواهد شد و کسی شایستگی مدیریت بیمارستان ها را دارد که بتواند درآمد بیمارستان ها را افزایش و هزینه را مدیریت نماید و در این خصوص چک لیست های ارزیابی با محوریت افزایش درآمد و مدیریت هزینه نیز توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع تهیه خواهد شد و طی آن مدیران مراکز به صورت ماهیانه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و نتایج این چک لیست ها در دریافتی مدیران نیز تاثیر خواهد داشت.

تشکیل کمیته های بیمارستانی و بررسی زوایای مختلف بهبود فرایند کار در بیمارستان های گیلان 

این مقام مسوول تاکید کرد: تشکیل کمیته های بیمارستانی و بررسی زوایای مختلف بهبود فرایند کار در بیمارستان ها باید در دستور کار همه مدیران علی الخصوص مدیران بیمارستانی که در خط مقدم افزایش درآمد و مدیریت هزینه هستند، قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این که همه مسوولین و کارکنان دانشگاه باید برای خروج از روزمرگی تلاش کنند،تصریح کرد: باید بتوانیم با شناسایی و رفع موانعی که جلوی رشد و ارتقای سیستم های بهداشت و درمان را گرفته اند همه با هم به سوی تعالی گام بر داریم.

وی گفت: مدیران باید به اطلاعات و داده های درست تکیه کنند، زبان آنها باید زبان شاخص و اعداد و ارقام باشد و برای برون رفت از وضعیت موجود طرح و ایده نو داشته باشند.

در ادامه هر یک از مدیران بیمارستان ها در خصوص مسایلی چون راه اندازی کلینیک های ویژه در شهرستان ها، مدیریت کسورات بیمه ای، شناسایی فعالیت های در آمد زا، استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه، بهبود وضعیت اورژانس ها، افزایش درمانگاه های تخصصی و رفع نواقص بیمه ای با رییس دانشگاه به گفت و گو پرداختند.  

بنا بر این گزارش ، نشست ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران 8 مرکز آموزشی درمانی در رشت و 18بیمارستان شهرستانی در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

 

نظر شما