تشکیل ستاد دائمی وقف در گیلان؛

این ستاد با هدف گسترش فرهنگ وقف تشکیل می شود.

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۷:۵۴
کد خبر: ۶۳۴۶۹۹
این ستاد با هدف گسترش فرهنگ وقف تشکیل می شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست ستاد هفته وقف که در رشت برگزار شد از تشکیل ستاد دائمی هفته وقف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ احمدی پور افزود : این ستاد با تشکیل جلسه ماهانه گسترش فرهنگ حسنه وقف را دنبال خواهد کرد.
وی برقراری عدالت اجتماعی را کارکرد مهم وقف دانست و گفت :  کم کردن فاصله طبقاتی ، توزیع عادلانه ثروت ، اشتغالزایی و کاهش بیکاری از کارکردهای اجتماعی این سنت حسنه است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ،  تبلیغ و نشان دادن آثار وقف را خواستار شد و گفت : اگر مردم به تاثیرات وقف در زندگی خود آگاه باشند به نوعی فرهنگ وقف ترویج شده است.
احمدی پور به رسالت دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه در مدیریت امور بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود : به گردشگری مذهبی توجه ویژه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 40 موقوفه در استان ثبت شده است  گفت : ارزش این موقوفات 300 میلیارد ریال است.
حجت الاسلام  علیزاده با اشاره به لزوم اجرای نیات واقفان افزود : از ابتدای امسال تاکنون 600 میلیون تومان از درآمد موقوفات از اجرای نیات واقفان محقق شده است.
وی حفظ موقوفات را از دیگر رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات اوقاف استان دانست و تصریح کرد : در این راستا برای 600 رقبه گیلان سند مالکیت صادر شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از صدور 40 حکم قضایی به نفع اوقاف و امور خیریه در طرح دعوی با متصرفان موقوفات خبر داد و گفت : امسال 30 هکتار موقوفات در گیلان احیا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز