استاندار گیلان:

گردشگری و کشاورزی مهمترین ظرفیت های دیلمان است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۰۸:۲۸
کد خبر: ۶۴۷۱۸۲
گردشگری و کشاورزی مهمترین ظرفیت های دیلمان است
استانداردر جلسه کارگروه رفع موانع تولید و رونق گردشگری شهرستان سیاهکل در بخش دیلمان، گردشگری و کشاورزی را مهمترین ظرفیت های دیلمان دانست و گفت: با تقویت زیرساخت ها و تمرکز بیشتر بر این ۲ ظرفیت می توان برای مردم اشتغالزایی کرد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه که با حضور برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان حضور داشتند با قدردانی از حضور موثر مدیران در این جلسات افزود: قطعاً حضور مدیران در این سفرها و نیز سرکشی مستمر آنان از شهرستانها می تواند نقش تاثیرگذاری در گره گشایی از مشکلات مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در  سفرهای شهرستانی ۳ جلسه تخصصی کاربردی برگزار می شود اظهار داشت: برگزاری کارگروه شهرستانی رفع موانع تولید یکی از جلسات است که مسائل طرح شده در مرکز استان پیگیری می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان نشست با بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی دیگر از جلسات سفرهای شهرستانی عنوان و خاطرنشان کرد: در این نشست که بیش از ۲۵ نفر از مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور دارند برخی از بخشداران، شهرداران و دهیاران مسائل و مشکلات خود را مطرح و ضمن پاسخ‌گویی مدیران، در سامانه رصد مستمر نیز پیگیری می شود.

وی نشست با نمایندگان اقشار و اصناف را از دیگر جلسات سفرهای شهرستانی عنوان و خاطرنشان کرد: در این جلسات عمده ی دغدغه های مردم مطرح و با اشراف کامل به رفع آن پرداخته می شود.

وی به ظرفیت‌‌های بالای موجود در شهرستان سیاهکل و عدم وجود شرایط مطلوب اقتصادی این منطقه اشاره کرد و گفت: گردشگری و کشاورزی به عنوان مکمل یکدیگر در این منطقه می تواند به عنوان موتور محرکه ای برای رونق اشتغال عمل کند.

استاندار گیلان همچنین گردشگری و کشاورزی را مهمترین ظرفیت های دیلمان دانست و گفت: با تقویت زیرساخت ها و تمرکز بیشتر بر این ۲ ظرفیت می توان برای افزایش اشتغالزایی و درآمدزایی مردم اقدام کرد.

وی افزود: بازگشایی مسیر از رودبار یا قزوین به این منطقه می تواند ورود گردشگران را تسهیل نماید.

دکتر سالاری با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی این منطقه به صورت یک تن در هکتار وضعیت مطلوبی نیست اظهار داشت: برای معرفی کشت جایگزین به کشاورزان باید با تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری آماده پرداخت تسهیلات در حوزه بوم گردی هستیم افزود: از محل تسهیلات اشتغالزایی مصوب مجلس شورای اسلامی می توان به متقاضیان احداث واحدهای بوم گردی تسهیلات با نرخ ۶ تا ۸ درصد پرداخت کرد.

وی به تشکیل کارگروه بوم گردی به دبیری بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: از طریق این کارگروه که برخی از دستگاه های اجرایی نیز عضو آن هستند می توان ضمن شناسایی روستاهای دارای ظرفیت گردشگری برای رونق این بخش زیرساخت های آن منطقه را تقویت کرد.

در این نشست مشکلات موجود در ۸ واحد تولیدی شهرستان سیاهکل بررسی و تصمیمات لازم در خصوص رفع آن گرفته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز