امام جمعه شهرستان رضوانشهر:

اسلام دین پژوهش و یادگیری است

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۱:۳۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۰۲۸۲
اسلام دین پژوهش و یادگیری است
امام جمعه شهرستان رضوانشهر در نشست پژوهشی اعضای پژوهش‌گر کانون با یادآورشدن اهمیت تحقیق و علم‌اندوزی در اسلام، برضرورت به‌کارگیری آموزه‌های اسلامی در زندگی تاکید‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ حجّت الاسلام و المسلمین لطف‌الله عبداللهی در این نشست که هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و با حضور اعضای پژوهش‌گر کانون صورت‌گرفت، اظهارداشت: اسلام دین پژوهش و یادگیری است و واژه‌ی خواندن به عنوان نخستین کلمه نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام(ص) بر این امر تاکید‌دارد.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر بر همین اساس دین مبین اسلام را دین فهم و علم‌آموزی دانست و  گفت: اسلام سازگار با فطرت انسانی و قرآن کریم نیز کتابی آموزنده است که انسان‌ها را به تحقیق پیرامون گذشتگان و بهره‌گیری از این پژوهش برای رشد همه‌جانبه سطح زندگی تشویق‌می کند.

حجّت الاسلام و المسلمین عبداللهی در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی کانون پرداخت و       با خانه علم و ادب توصیف‌کردن مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های هر کشورند و از این رو برنامه‌های این مجموعه فرهنگی می تواند زمینه‌ساز رشد و بالندگی آینده‌سازان باشد.

وی در عین حال کودکان را به استفاده درست از توان‌مندی مربیان کانون دعوت‌کرد و با یادآورشدن نیاز‌های کشور به محققان و شخصیت‌های علمی گفت: انسان تلاش‌گر این قابلیت را داراست که به قله‌ها برسد و شما به یقین با بهره‌گیری از فرصت‌ها، در همین مسیر گام برمی دارید.

اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور و یادآورشدن لزوم بهره‌گیری درست از موهبت‌های الهی در جهت پیشرفت همه‌جانبه، از دیگر محور‌های سخنان امام جمعه شهرستان رضوانشهردر این نشست بود و وی در پایان ابرازامیدواری کرد در سایه‌ی اجرای چنین برنامه‌هایی، زمینه ارتقای افزون‌تر جایگاه کشورمان به عنوان یک کشور برجسته اسلامی فراهم‌شود.

گفتنی است فعالیت‌های هفته‌پژوهش کانون با هدف عمق‌بخش به آگاهی‌‌ها و هم‌چنین ارتقای جایگاه پژوهش در میان کودکان و نوجوانان از 25 تا 30 آذرماه جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان   برگزار‌می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز