استاندار گیلان :

لزوم بی توجهی خدمتگزاران جمهوری اسلامی به شایعات و حواشی

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۱:۴۸:۲۶
کد خبر: ۶۵۰۸۰۱
لزوم بی توجهی خدمتگزاران جمهوری اسلامی به شایعات و حواشی
استاندار گیلان آبادانی ایران اسلامی را مرهون تلاش جهادگران عرصه خدمت رسانی دانست و از آنان خواست بدون توجه به شایعات و حواشی ، در انجام مسئولیت های خطیر خود ثابت قدم باشند.

به گزارش خبرگاری برنا گیلان؛ پیرو اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در روز گذشته و در جهت تنویر افکار عموم مردم شریف استان گیلان به اطلاع می رساند از سال 1384 و همزمان با سفر دولت نهم به استانها، اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای از نوع طرح های غیر انتفاعی به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته تا با هدف توسعه گردشگری و ساماندهی سفرهای ارزان قیمت در کشور،زیرساختهایی از قبیل کمپینگ مشتمل بر نمازخانه،سرویس بهداشتی،کانکس،سکوی نصب چادر مسقف و بعضا بدون سقف در سطح و حومه شهرها در سراسر کشور احداث نماید که در همین راستا احداث تعدا 16 پروژه نیز در سطح استان گیلان تعریف و در دست اقدام قرار گرفته است.

لازم به توضیح است که برای اجرایی شدن پروژه های مورد نظر مسئولین وقت اداره کل بدوا طی توافقاتی با شهرداری های مختلف در سطح استان عرصه مورد نیاز را تامین نموده و سپس اجرای پروژه ها را از طریق مشاوران و پیمانکاران منتخب فاز به فاز به انجام رسانده که در مجموع با تکمیل زیرساخت تعداد5پروژه،مابقی آنها به دلیلی محدودیت اعتباری و تزریق قطره چکانی بودجه با درصد پیشرفت مختلف تحت عنوان پروژه های ناتمام به دولت فعلی به ارث رسید.

نظر به اینکه با تکمیل زیرساختهای برخی از پروژه های احداثی، بهره برداری از آنها مستلزم تکمیل و تجهیز بوده است و سازمان مذکور نیز اعتبارات قانونی مربوط به آنها را در اختیار نداشته،لاجرم حسب تاکیدات مراجع نظارتی ،تعیین تکلیف آنها در دستور کار قرار گرفت و به دلیل وجود ابهام در رابطه حقوقی با مالکین عرصه ها، امکان واگذاری مستحدثات اعیانی با قیمت تمام شده به آنان و یا بدون رضایت آنان به غیر، ممکن نبوده و از سوی دیگر نیز چون سازمان مزبور وظیفه نگهداری و یا تصدی گری زیرساخت های مذکور را نداشته است. اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به منظور جلوگیری از اتلاف بیت المال و هزینه های مصروفه که بعضاً به دلیل دستبرد سارقان، در معرض تضییع و تخریب قرار داشته، اقدام به واگذاری مستحدثات اعیانی به مالکین عرصه-ها (شهرداری ها) بر اساس صورتجلسات تنظیمی به صورت موقت نموده تا ضمن بهره برداری از پروژه های احداثی در مسیر هدف، نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام نمایند.

اگر چه اقدامات صورت گرفته موجبات بهره برداری از مستحدثات در راستای هدف (طرح های زیرساخت غیرانتفاعی) را فراهم نموده و حتی باعث گردیده بود تا برخی از پروژه های نیمه تمام نیز توسط شهرداریها در معرض تکمیل قرار گیرد، مع الوصف؛ در پی ایراد اخیر سازمان بازرسی گیلان به موضوع واگذاری، اداره کل اقدام به اعاده وضعیت (بازپس گیری) تمامی واگذاری مذکور نموده تا متعاقباً با هماهنگی ستاد سازمان متبوع خود نسبت به تعیین تکلیف نهایی آنها اقدام نماید.

با توجه به ارجاع گزارش سازمان بازرسی به مرجع قضایی در روز گذشته حسب هماهنگی قبلی، رضا علیزاده از 8:30 در محل شعبه حضور یافت و ضمن پاسخگویی و تشریح فرایند واگذاری کمپینگ، به تشخیص بازپرس محترم مقارن با پایان وقت اداری ساعت14مقرر می شود که وثیقه ای به مبلغ10میلیارد ریال تامین نماید.از آنجاییکه در وقت مقرر شده امکان تامین وثیقه مذکور وجود نداشت متاسفانه به تشخیص مرجع مذکور ایشان تا تودیع وثیقه به صورت موقت بازداشت گردید.

پیرو اتفاقات پیش آمده پیرامون این موضوع و با توجه به اینکه برای18نفر از دیگر کارکنان اداره کل مذکور هم به دلیل امضای صورتجلسه واگذاری کمپینگ به شهرداری ها اتهام مشابه ای مطرح بوده و اتفاق روز گذشته نیز اسباب تشویش و نگرانی کارکنان مورد بحث را پدید آورده، مصطفی سالاری استاندار گیلان صبح امروز در آغازین ساعات کاری در محل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان حاضر شد و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های بی دریغ کارکنان،از آنان خواست تا با همت بیشتری نسبت به اجرای وظایف اداری اقدام نمایند و به شایعات توجهی نکنند.

وی؛ رضا علیزاده را از مدیران توانمند و پر تلاش استان خواند که کارنامه کاری درخشانی را تاکنون کسب نموده و اقدامات آن علاوه بر پاداش دنیوی،اجر اخروی را به دنبال دارد.

این مقام مسئول افزود: مسئله پیش آمده  تنها یک روند اداری از پرونده ای کاری بوده که در حوزه قانون و قضا درحال پیگیریست.

وی؛ تلاش برای آبادانی استان از طریق توسعه گردشگری را کاری سخت اما اثرگذار خواند و افزود: اشتغالزایی و رفع محرومیت ماحصل تلاش جمعی کارکنان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

نماینده عالی دولت در گیلان،آرام نگاه داشتن فضای سیاسی و اجتماعی استان را وظیفه همگانی دانست که با تعاملات دستگاه های اجرایی و مردم فهیم استان فراهم می گردد.

استاندار گیلان حفظ آبروی خدمتگزاران دولت را امری ضروری دانست و خدشه دار نمودن آن توسط برخی افراد فرصت طلب و بی آبرو را عاملی  برای دلسردی و یاس برشمرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تدبیر و درایت مسئولین عالی استان بزودی شاهد حل و فصل مسائل کنونی باشیم.

 

نظر شما