افتتاح نخستین شعبه از رستورانهای "غار نمک " در گیلان

مدیر مجموعه غار نمک : این رستوران تنها رستوران عرضه کننده ی غذای محلی جنوبی در گیلان است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۲:۴۰:۵۹
کد خبر: ۶۵۰۹۸۶
مدیر مجموعه غار نمک : این رستوران تنها رستوران عرضه کننده ی غذای محلی جنوبی در گیلان است
عبدالله براء مدیر رستوران غار نمک در گیلان در مراسم افتتاحیه ی این رستوران اظهار داشت : تنوع غذای محلی جنوب و شمال کشور از مشخصات بارز این رستوران است .

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، عبدالله براء سرمایه گذار و مدیر رستوران غار نمک در مراسم افتتاحیه این رستوران در جمع خبرنگاران اظهار داشت : از استان هرمزگان و بندر لنگه برای سرمایه گذاری این رستوران در استان گیلان حضور یافته ام و از بدو ورودم به گیلان همکاری بسیار خوبی برای ایجاد این مجموعه با اینجانب صورت گرفت .

وی با بیان اینکه مردمان گیلان تشابهات فرهنگی و خصوصیات اخلاقی نزدیکی با مردم جنوب دارند گفت : در عین حال تنوع غذایی مردم شمال و جنوب بالاست و غذاهای دریایی نیز جزیی از لیست غذایی مصرفی خانواده های این مناطق است .

براء تاکید کرد : بخشی از غذاهایی که در رستوران های غار نمک عرضه می شود دریایی است که به بهترین شکل و کیفیت به مشتریان ارایه می گردد و امیدوارم که بتوانیم خدمات ارزنده ای را به مردم خوب گیلان ارایه دهیم .

وی ضمن معرفی مجموعه رستورانهای "غار نمک " در کشور گفت : امروز چهاردهمین شعبه از رستورانهای این مجموعه در شهرستان رشت افتتاح می شود ، غار نمک در شهرهای قشم ، بندر عباس ، شیراز نیز شعباتی دارد و همچنین دو شعبه نیز در امارات داریم.

براء در زمینه ی مساحت این رستوران عنوان کرد :زیربنای این رستوران 1800 متر مربع است و در دو طبقه ایجاد شده و هزینه سرمایه گذاری این پروژه بدون استفاده از تسهیلات بانکی و آورده شخصی می باشد .

وی در زمینه فضای این رستوران اظهار کرد : یک سالن بیلیارد VIP و یک سال بیلیارد عمومی ، فضای رستوران به صورت مدرن و سنتی ، کافی شاپ و آلاچیق می باشد و  سرو غذاهای محلی جنوبی و گیلانی ، فست فود و غذاهای دریایی از مشخصات این رستوران خواهد بود و ظرفیت پذیرایی آن 320 نفر است.

مدیر رستوران غار نمک اضافه کرد : این رستوران نخستین رستوران با تنوع غذایی جنوبی و خوراک دریایی مختص جنوب در گیلان خواهد بود .

وی در زمینه ی طراحی داخلی رستوران غار نمک گفت : دکوراسیون ، طراحی ، برنامه ریزی و اجرای آن برند ثبت شده ی به نام بنده است و برگرفته از غاری در جنوب است که با توجه به حیطه فعالیت نام آن را به غار نمک تغییر داده ایم.

 وی ادامه داد : در بحث غذای جنوبی از کار خود مطمئن هستیم و یکی از اهداف ما برای ایجاد شعبه در گیلان نوعی تبادل غذایی جنوبی و گیلانی می باشد و غذای گیلانی را در سایر شعبات گسترش خواهیم داد.

وی افزود : غذای محلی گیلانی با بهره گیری از آشپزهای بومی و به صورت حرفه ای در این رستوران عرضه می شود.

وی تصریح کرد : در شهری که به عنوان شهر خلاق خوراک نامگذاری شده است، ایمان داریم که می توانیم خلاقیت غذایی را با توجه به استقبال خوب مردم گیلان از تنوع های غذایی به کار بریم.

براء خاطر نشان کرد : 45 نفر به طور مستقیم در این رستوران شاغل هستند و سه نفر از این نیروها از جنوب در زمینه پخت غذاهای محلی جنوبی و دریایی فعالیت می کنند و تلاش شده است تا در هر شهر که شعبات رستوران ایجاد می شود از افراد بومی همان شهر بهره گیری شود .

وی در خصوص آغاز حرفه ی رستوران داری گفت : از سال 89 اولین شعبه رستوران را در بندرعباس ایجاد کردم و رمز موفقیت ما در مجموعه فعالیت های "غار نمک " غذاهای شناسنامه دار است که طعم ، مزه و کیفیت آنها در تمامی شعبات یکی است.

براء در زمینه ی اهداف آتی این مجموعه عنوان کرد : در نظر داریم شعبات غار نمک را در گیلان خصوصا در منطقه آزاد انزلی و لاهیجان گسترش دهیم و همچنین به دنبال توسعه و تعدد شعبات در سطح ایران هستیم.

وی تعداد پرسنل شاغل در کل شعبات در کشور را 270 نفر بیان کرد و گفت : هدف از راه اندازی سلسله رستورانهای غار نمک اشتغالزایی مستقیم است که برای بنده مایه خرسندی و انبساط خاطر می باشد .

وی در پایان از همکاری مسوولین استان و شهرستان قدردانی کرد و افزود : جا دارد از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان به جهت حمایت های همه جانبه از بدو سرمایه گذاری و ایجاد این مجموعه تشکر کنم .

وی اضافه کرد : همچنین از اداره اماکن ، بهداشت، شهرداری خمام ، ادارات برق و گاز شهر خمام به جهت همکاری و تعامل با این مجموعه تشکر ویژه دارم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه رستوران " غارنمک " با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان و جمعی از مسوولین شهرستانی صورت گرفت .

رستوران غار نمک در مسیر جاده ی رشت به انزلی  روبروی پمپ بنزین عاشوری واقع شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز