مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد :

بازگشت پایه دوازدهم به دوره تحصیلی

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۳۰۴۶
بازگشت پایه دوازدهم به دوره تحصیلی
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده به دوره دوم متوسطه باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برای برنامه ریزی برای استقرار کامل نظام جدید آموزشی  از سال تحصیلی 98 _ 97 پایه دوازدهم پس از 23 سال یک بار دیگر به دوره تحصیلی ، باز می گردد.

وی افزود: در پی استقرار مطلوب و موفق پایه یازدهم ، به دستور وزیر آموزش و پرورش  ، کمیته استقرار پایه دوازدهم متشکل از نمایندگان معاونت ها، سازمان ها و مراکز حوزه ستادی در معاونت آموزش متوسطه وزارتخانه تشکیل شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر این  اساس ، اداره کل آموزش و پرورش استان از آبان 96 تا شهریور 97 با تشکیل کمیته استقرار پایه دوازدهم در اداره کل ، مناطق و نواحی ، برنامه ریزی های لازم را برای بازگشت این  پایه انجام داده و تمهیدات مورد نیاز را فراهم کرده است.

حاجتی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود ، تعداد دانش آموزان گیلانی پایه دوازدهم در سال آینده 24 هزار و 570 نفر خواهد بود که برای ساماندهی این تعداد دانش آموز  1هزارو 206 کلاس درس در نظر گرفته خواهد شد که بیش از 2 برابر کلاس های موجود پیش دانشگاهی است.

 وی با اشاره به اینکه پایه دوازدهم در تمام رشته های تحصیلی دوره  دوم متوسطه تشکیل خواهد شد گفت: در حال حاضر 14 هزار و 136 دانش آموز دختر و 14 هزار و 218 دانش آموز پسر در پایه یازدهم تحصیل می کنند که از سال تحصیلی آینده پس از گذراندن دوره تحصیلی پایه دوازدهم از دوره چهار ساله دبیرستان فارغ التحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزایش فضاهای آموزشی و تجهیزات کارگاهی را از اولویت های استقرار پایه دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فضاهای آموزشی و تجهیزات کارگاهی پایه دوازدهم ، نیازمند همکاری سازمان ها، خیّران و خانواده ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز