نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت، در نشست سرمایه گذاران تاکید کرد:

سرمایه گذاران بخش مسکن به فکر ایجاد رشت۲ باشند

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۵۱:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۸۸۳
سرمایه گذاران بخش مسکن به فکر ایجاد رشت۲ باشند
نشست فصلی کمیته معاونین و مدیران سرمایه گذاری شهرداری های کلانشهر های کشور به میزبانی شهرداری رشت در هتل کادوس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ طی این نشست دو روزه، که بجز دبیرخانه کارگروه سرمایه گذاری کلانشهر ها، برخی از سرمایه گذاران نیز حضور داشتند؛ تفاهم نامه ای با شهرداری رشت در پتانسیل های سرمایه گذاری به امضا رسید و قرار است در کارگروه های تخصصی طی این دو روز، قوانین حضور سرمایه گذار، روشهای نوین تامین منابع مالی برای شهرداری ها و بررسی مشکلات و رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه بین المللی با حضور یکی از مشاوران بین المللی بسته سرمایه گذاری و تشریح ساختار سازمانی مناسب برای شهرداری هاو... بررسی گردد.

گل احضار، مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت، برخی فرصت های سرمایه گذاری رشت را نام برد و تاکید کزد: رشت بواسطه نزدیکی به کشورهای اروپایی از یک سو و برخورداری از جاذبه های اقلیمی، تنوع پتانسیل برای سرمایه گذاری دارد.

شهردار رشت نیز گفت: در نمایشگاه جاذبه های سرمایه گذاری که اخیرا در کیش برگزار شد، به دبیرخانه سرمایه گذاری کلانشهرها پیشنهاد شد که نشست فصلی بعدی این دبیرخانه در رشت باشد که مورد پذیرش قرار گرفت.

مسعود نصرتی در حضور سرمایه گذاران و مدیران عامل سازمان های سرمایه گذاری کلانشهرها تاکید کرد: شرایط ورود سرمایه گذار در رشت مهیاست و همه مدیران شهری، مسولان استانی و اعضای شورا پذیرفته اند که با شرایط سنتی نمی توان شهر را اداره نمود و با توجه به رکود در صنعت ساختمان باید شرایط ورود سرمایه های بخش خصوصی، تسهیل گردد.

وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶میلیون گردشگر به رشت، افزود: اگر هر سرمایه گذاری در بخش گردشگری در رشت سرمایه گذاری نماید، رشت پتانسل آن را دارد که جزو ۱۰ شهر اول در حوزه گردشگری باشد.

نصرتی ظرفیت های اقلیمی گیلان را هم برشمرد و ادامه داد: انتخاب رشت به عنوان شهر شبکه خلاق خوراک، تنها یک پتانسیل در حوزه سرمایه گذاری است.

شهردار رشت تاکید کرد: با اینکه ۱۴سال از تشکیل حوزه سرمایه گذاری در رشت می گذرد، اما هنوز مشکلات زیادی در حوزه قوانین برای سرمایه گذاری وجود دارد، سرمایه گذار باهوش و ترسواست و باید به وی اطمینان داد.

وی ابراز امیدواری کرد، روزی برسد که بجای صدور مجوز سرمایه گذاری در شهرها بجای ۱۶ماه، این پروسه مانند دیگر کشورها به ۲ساعت کاهش یابد.

نماینده شورای شهر رشت در کمیته سرمایه گذاری شهرداری نیز در این نشست، گفت: شرایط اقلیمی گیلان و کریدور ارتباطی آسیا و ایران با اروپا، از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در گیلان است.

جلال الدین شکریه افزود: شهر خلاق خوداک، تنها یک مبحث کوچک در حوزه سرمایه گذاری رشت است. مسلما یونسکو، علاوه بر تنوع غذایی به جنبه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و حتی مشاهیر گیلان توجه داشته که رشت را به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب کرده است.

وی برخی اولین های رشت و پیشتاز بودن فرهنگی رشت را برشمرد و تاکید کرد: پایش و حفظ این اولین ها باید اولویت ما باشد.

وقتی صحبت از بوم گردی می شود، زیباترین و منزه ترین و بافرهنگ تر از گیلان در کشور نمی توان یافت.

وی به تنوع سرمایه گذاری در حوزه مسکن هم اشاره نمود و افزود: اکنون نیاز به ایجاد رشت ۲داریم تا رشت جدید را با حفظ سنت ها در دستور کار قرار دهیم.

شکریه ادامه داد: صیانت از سرمایه های بخش خصوصی، اتحاد و انسجام دوایر مختلف مدیریت شهرداری و همدلی اعضای شوراست. شورای پنجم، شورای خردگراست و به سرمایه گذاران اطمینان می دهم که ذات فرهنگی گیلان این فرصت را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

وی شهردار رشت را فردی توصیف کرد که با دید برون مرزی تلاش دارد فرصت های سرمایه گذاری دیگر کشورها را بومی سازی نموده و شرایط سرمایه گذاری را تسهیل نماید. و به سرمایه گذاران اطمینان می دهم که همه جای گیلان و رشت استعداد این را دارد که پذیرای گردشگران باشد.

رئیس شورای شهر رشت نیز در جمع دبیرخانه کلانشهرهای کشور، خواستار تخصیص بیشتر اعتبار برای شهرهای کوچکتر شد.

امیر حسین علوی به شرایط خاص اقتصادی کشور اشاره نمود و افزود: یکی از حوزه های تاثیر گذار در حوزه مدیریت شهری سرمایه گذاری است و صنعت گردشگری یکی از پاکترین و پرسودترین حوزه است که می توان بر آن سرمایه گذاری کرد.

وی به محدودیت منابع مالی شهرداری ها اشاره نمود و تصریح کرد: از حاضران در این نشست می خواهم با نگاه مثبت ظرفیت های رشت را ببینند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز