فرماندار آستارا:

اعضای شورای آموزش و پرورش باید مطالبه‌گر و پیگیر مشکلات این حوزه باشند

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۴۰۵
اعضای شورای آموزش و پرورش باید مطالبه‌گر و پیگیر مشکلات این حوزه باشند
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش که ترکیبی از نمایندگان مختلف اولیا و مدیران مدارس در کنار مسئولان اجرایی هستند باید مطالبه‌گر و پیگیر مشکلات این حوزه باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا ضمن تبریک هفته شورای آموزش و پرورش و تشکر از تلاش ها و زحمات این شورا افزود: حضور نمایندگان مختلف و ترکیب اعضای شورا به گونه ای است که می توانند با مشارکت یکدیگر مشکلات بخش آموزش و پرورش را برطرف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه تعلیم و تربیت، باید مشارکت های مردمی در عرصه آموزش و پرورش این شهرستان توسعه یابد.

وی اظهار داشت: استفاده از مشارکت‌های مردمی فقط برای توسعه ساخت مدارس نیست، بلکه راه های مشارکت گسترده، مهم و تاثیرگذار است و طریقه های آن باید با بهره گیری از ظرفیت های قانونی شناسایی و به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران مدارس باید در همه حوزه‌ها با استفاده از قدرت قانونی و اداری خود، چشم انداز خوبی را برای توسعه مدارس ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه باید از توان و مهارت اعضای انجمن اولیا و مربیان در حوزه تربیت و آموزش استفاده کرد، گفت: با مشارکت مردم کمبودهای شهرستان باید برطرف و نبایدهیچ کلاسی در مدرسه ای تعطیل شود و باید از فضای آموزشی مدارس به نحو شایسته استفاده شود.

رنجکش با اشاره به اینکه برخی از مدارس به خصوص در روستاهای این شهرستان بلا استفاده است، افزود: ساماندهی این مدارس با هدف راه اندازی مراکز فرهنگی یا گردشگری باید در دستور کار آموزش و پرورش و دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تا مهر ماه سال آینده دو مدرسه از جمله مسعودپی آستارا با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان تکمیل خواهد شد و یک مدرسه دیگر تا بهمن ماه سال 97 به جمع مدارس شهرستان اضافه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد محیط های مناسب برای دانش آموزان در مدارس تاکید و افزود: متاسفانه به دلیل بی دقتی برخی مدیران مدارس شاهد نبود سرویس های بهداشتی مناسب و و یا فضای مطلوب آموزشی در شهرستان هستیم که این مهم به نوع مدیریت افراد و رویکرد آنان و تدبیر در مدیریت بر می گردد.

وی اظهار داشت: به دور از گرایش های سیاسی و وابستگی به افراد مدیران مدارس باید به واسطه جایگاه و نقشی که در هدایت آموزش و پرورش و مدیریت مدرسه دارند از بین افراد توانمند و با تدبیر انتخاب شوند.

فرماندار آستارا گفت: مردم انتظار دارند که محیط آموزشی فرزندان شان مناسب و از نظر حفظ سلامت عمومی از استانداردهای لازم برخوردار باشد و در این میان نقش مدیران مدارس بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: از آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان می خواهم به طور جد با اجرای طرح ضربتی در بازرسی از مدارس مشکلات بهداشتی مدارس را بر طرف کنند.

به گفته وی دولت با تمام تلاش و اعتباراتی که برای آموزش و پرورش سالانه هزینه می‌کند اما به دلیل افزایش نیاز ها به تنهایی قادر به پوشش تمام هزینه‌ها نیست و در این میان باید مشارکت های عمومی را افزایش داد.

 وی افزود: شورای آموزش و پرورش هم در حد توان خود با توجه به برنامه هایی که ارائه می شود می‌تواند هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

 وی اظهار کرد: این شورا باید پویا و صاحب نظر و دارای ایده های جدید برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد و باید از حالت تشریفاتی خارج شود.

 وی از دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و دهیاری ها خواست تا درسطح شهر و بخش ها با هماهنگی آموزش و پرورش نسبت به ترمیم،  باز سازی ورفع مشکلات مدارس همکاری داشته و در اولین فرصت نسبت به تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس اقدام نمایند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: معلمان در کنار مسائل آموزشی باید دغدغه تربیت و پرورش دانش آموزان را داشته باشند و نیاز به علوم انسانی بیشتر از دیگر علوم است.

وی افزود: اگر به جامعه علوم انسانی آموزش داده نشود، مردم توانایی ورود و تاثیرگذاری در حوزه‌هایی نظیر سیاست، اقتصاد و اخلاق را نخواهند داشت.

وی توجه به مسائل بهداشتی دانش آموزان، به خصوص در پیشگیری از بیماری ها را ضروری خواند.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: روند اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش آستارا مطلوب است و بیشتر مصوبات حوزه های آموزشی، پرورشی، اداری، مالی، عمرانی، رفاهی و پ‍ژوهشی اجرا شده است.

در ادامه این جلسه ضمن تشکر از اعضای سابق شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا احکام اعضای جدید  نیز به آنان اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز