معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد :

ضرورت تاسیس صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی

۱۳۹۶/۱۰/۲۹ - ۰۹:۳۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۶۰۶
ضرورت تاسیس صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی
زینی وند، آموزش و پرورش را محور توسعه و مهمترین ابزار اقتصادی فرهنگی و سیاسی جوامع عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: مدارس غیر دولتی یکی از مصادیق مشارکت و هم افزایی مردم در آموزش و پرورش است که در بیشتر موارد تاسیس و مدیریت این مدارس توسط بازنشستگان فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال توسط موسسان مدارس غیر دولتی با هزینه کردن سرمایه های خود افزود: مهمترین درخواست موسسان مدارس غیر دولتی دریافت و تخصیص تسهیلات است که در صورت تاسیس و تشکیل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی می توان از طریق این صندوق تسهیلاتی را اختصاص داد .

زینی وند با اشاره به لزوم تخصیص تسهیلات لازم از محل درآمدها و اشتغالزایی استان برای کمک به موسسان مدارس غیر دولتی تاکید کرد: کمبود زمین با کاربری آموزشی یکی دیگر از مشکلات مدرسه سازان و خیران مدرسه ساز است و با توجه به افزایش حدود ۶۰۰ هزار نفر دانش آموز در سال آینده ، لازم است کارگروهی با محوریت معاونت عمرانی استاندار زمینهای دارای کاربری آموزشی در اختیار سایر دستگاه ها را شناسایی و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم تحقق مواد درآمدی قانون شوراهای آموزش و پرورش کشور افزود: براساس بند ۳ ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش ، شهرداری ها علاوه بر عوارض ۱۰۰ درصدی خود باید تا ۵ درصد نیز برای آموزش و پرورش عوارض دریافت کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به لزوم تحقق ماده ۱۶ شوراها با مساعدت بیشتر نمایندگان مجلس و استاندار و فرمانداران اشاره و تاکید کرد: نمایندگان گیلان در مجلس حامی آموزش و پرورش بوده و همواره از حق فرهنگیان دفاع می کنند و امیدواریم در این راستا نیز مساعدت بیشتری داشته باشند.

زینی وند آموزش و پرورش را محور توسعه و مهمترین ابزار اقتصادی فرهنگی و سیاسی جوامع عنوان و تصریح کرد: داشتن یک جامعه توسعه یافته با قدرت علمی بالا مستلزم داشتن انسانهای توانمند است که این امر در آموزش و پرورش محقق می شود .

وی با اشاره به ضرورت مشارکت همه دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش تاکید کرد : شوراهای آموزش وپرورش با هدف تحقق مشارکت با استفاده از همه ظرفیت ها تشکیل شده و ایجاد همبستگی و هم افزایی با تلاش جمعی در بین نهاد ها ، مردم و آموزش و پرورش به عنوان سه ضلع مثلث توسعه فرهنگی از اهداف این شورا است .

لازم بذکر است بر اساس ماده ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش ، کلیه شهرداریها موظفند با توجه به نیازهای پیش‌بینی شده در طرحهای تفصیلی شهرها با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود ‌زمینه احراز مالکیت زمین های پیش‌بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازد و ‌برای تأمین اعتبارات لازم جهت اجرای این ماده شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه می‌تواند با پیشنهاد و تصویب شورای استان بخشی از‌هزینه‌های خرید زمین و ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی را از سازندگان واحدهای جدید تجاری دریافت و به حساب خزانه واریز کنند.

گفتنی است در این مراسم از ۴۴۲ تن از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان گیلان تجلیل شد و شوراهای آموزش و پروش شهرهای آستارا، شفت و کومله به عنوان شوراهای برتر معرفی شدند.

 

نظر شما