استاندار گیلان:

با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم / مسئولیت‌پذیری ما در انجام امور، منتهی به مسئولیت‌پذیری مردم خواهد شد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۵۲۷۰
با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم / مسئولیت‌پذیری ما در انجام امور، منتهی به مسئولیت‌پذیری مردم خواهد شد
استاندار گیلان در اولین جلسه کمیته سیما و منظر استان گفت: مسئولیت‌پذیری ما در انجام امور، منتهی به مسئولیت‌پذیری مردم خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران کل و مسئولین شهری و روستایی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: هدف اصلی از تشکیل این کمیته، ساماندهی سیما و منظر استان است. وی تشریح کرد: می‌توانیم برای فضاهای خارج از محدوده شهرها و جاده‌های اصلی اقداماتی صورت دهیم که در کوتاه مدت بازخورد مثبتی داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید پروژه ای تعریف شود که ضمانت اجرای آن وجود ندارد، ادامه داد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مصوب و همچنین در نظر گرفتن زمان‌بندی اجرای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر سالاری در خصوص وضعیت روستاهای استان اظهار داشت: لازم نیست ارائه تسهیلات به روستائیان صرفاً در قالب ایجاد واحدهای بوم‌گردی باشد؛ می‌توانیم در ساخت و سازهای منازل روستایی نیز ورود کرده و الزام به رعایت معماری بومی - روستایی را در دستور کار قرار دهیم، البته دولت در تمام مراحل در کنار مردم خواهد بود.

وی با توجه به اقلیم زیبا و ظرفیت عظیم گردشگرپذیری در حوزه‌های شهری و روستایی استان، تأکید کرد: علاوه بر اینکه بایستی در تمام جاده های بین شهری تابلو اطلاعات مسیر به حد مکفی جهت سهولت دسترسی مسافران به همه شهرها وجود داشته باشد، باید در محل ورودی روستاهای سراسر استان تابلوهایی با مشخصات کامل روستا و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری آن جانمایی شود تا امکان بازدید از همه مناطق زیبای استان به راحتی برای مسافران و گردشگران فراهم گردد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این مطلب که کمیسیون ماده 100 ضمانت اجرایی ما برای اجرای قوانین است، گفت: باید در این بخش جدی عمل شود و از اختیارات قانونی به طور کامل استفاده شود.

دکتر سالاری ساماندهی مشاغل مزاحم با کمک دهیاری‌ها و شهرداری ها، احداث غرفه‌های خدماتی در مبادی شهرها، تیپ‌بندی و یکسان سازی تابلو مغازه‌های مجاور خیابان های اصلی و بین شهری، رنگ آمیزی دیوار و نمای مغازه‌ها و منازل حاشیه جاده ها جهت ایجاد جلوه بصری مناسب، کمک به بخش خصوصی برای افزایش تعداد سرویس های بهداشتی در توقف گاه‌های بین راهی، مجتمع‌های خدماتی بین راهی، رستوران ها و مساجد جهت رفاه بیشتر مسافران را از جمله اقداماتی قلمداد کرد که می‌توان با تزریق اعتبارات تسهیل کننده، ضمن مشارکت بخش خصوصی در امر زیباسازی شهری، روستایی و جاده‌ای، فضا را برای ورود گردشگران و مسافران به استان به صورت بهینه فراهم کرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ماده 99 و قوانین مرتبط با حوزه حریم های شهری و روستایی تصریح کرد: می توان با تأمین اعتبار برای سازماندهی و مدیریت نخاله‌ها، دیواره‌ها، مخروبه ها، مستحدثات مخروبه و نیمه مخروبه و نظایر اینها، بسیاری از نازیبایی‌های موجود را در سطح استان از بین برد.

استاندار گیلان با اشاره به بودجه 18 میلیارد تومانی منظور شده برای پاکسازی حریم های بین شهری، تکمیل تابلوهای بین شهری جهت دسترسی به شهرها و روستاها و نصب تابلو مشخصات روستاها که به نوعی شناسنامه روستا محسوب می‌گردد، گفت: خوشبختانه تاکنون 9 میلیارد از این مبلغ تخصیص یافته است و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری، باقیمانده اعتبار مذکور تخصیص داده شود.

دکتر مصطفی سالاری با تأکید بر اینکه با دولتی کردن اماکن خدماتی مخالفم، اظهار داشت: می‌توانیم حداکثر رودخانه‌ها را با همیاری مردم به نحوی مدیریت کنیم که علاوه بر رعایت ضوابط عمومی حریم رودخانه‌ها، هم نظافت منطقه رعایت شود هم خدمات مطلوبی به گردشگران و مسافران ارائه گردد.

وی با بیان اینکه زیباسازی را گران نکنیم، ادامه داد: زیباسازی الزاما گران کردن پروژه‌ها نیست بلکه آنچه اهمیت دارد، کیفیت کار است؛ می‌توان به انحاء مختلف از ظرفیت هنرمندان برای ایجاد جلوه بصری مطلوب استفاده کرد.

استاندار گیلان گفت: مسئولیت‌پذیری ما در انجام امور، منتهی به مسئولیت‌پذیری مردم خواهد شد. دکتر سالاری در پایان اظهار داشت: آنچه را مصوب کنیم که قابلیت اجرا دارد و بتوانیم پای آن تصمیم بمانیم؛ در همه تصمیمات الزامات اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز