رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت:

مسئولان به بیماران هموفیلی توجه بیشتری کنند

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۴۴:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۰۱۸
مسئولان به بیماران هموفیلی توجه بیشتری کنند
بیست و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت به ریاست فاطمه شیرزاد در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ در این جلسه روند ساخت درمانگاه هموفیلی با حضور مدیر و اعضای کانون هموفیلی گیلان بررسی شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به پیش بینی هواشناسی و بارش برف در سطح گیلان گفت: امیدواریم با تمهیدات انجام شده توسط شهرداری رشت در زمان بارش برف مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

فاطمه شیرزاد افزود: سازمان عمران شهرداری رشت دارای ۴۲ خودروی لجستیکی است که همگی مجهز به Gps بوده و این مهم در ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاثیرگذار می باشد.

وی با اذعان به اینکه خودروهای گشت زنی سازمان عمران در همه مناطق به طور یکسان حضور پیدا کنند گفت: اکیپ سیار مکانیک خودروهای سنگین سازمان عمران نیز در ایام بارش برف فعالیت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت  گفت: قرار است در روزهای برفی جشنواره برفی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شود.

شیرزاد افزود: نسبت به جمع آوری کارتن خواب ها و ساماندهی در راه مانده ها در این ایام برنامه ریزی های لازم انجام شود و امیدوارم به زودی شاهد احداث و راه اندازی گرمخانه دیگری در شهر رشت باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در ادامه جلسه با اشاره به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت بیان داشت: همواره به ایجاد درمانگاه های زود بازده تاکید داشته و سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است .

فاطمه شیرزاد عنوان کرد: حوزه مدیریت شهری قصد دارد با ایجاد چنین درمانگاه هایی یکسری از دغدغه ها و مشکلات بیماران خاص و خانواده های آنان را برطرف کنند.

وی با اذعان به اینکه بیماران هموفیلی مشکلات خاصی در رابطه با تهیه دارو و… دارند تصریح کرد: بازار سیاه دارو مشکلات این بیماران را افزایش می دهد و امیدواریم با احداث درمانگاه های اختصاصی در رشت تا حدودی مشکلات آنان برطرف شود.

شیرزاد لظهار کرد: امیدوارم با تسریع بخشی به روند احداث این درمانگاه در سال ۹۶ شاهد افتتاح آن باشیم و در سال ۹۷ نیز نسبت به احداث این گونه درمانگاه ها توجه بیشتری معطوف گردد.

وی خواستار حمایت خیرین حوزه سلامت در این زمینه شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریعتر اینکار انجام شود گفت: مباحث مربوط به سلامت مردم همواره در اولویت است و باید از ظرفیت سرای محلات رشت برای ایجاد درمانگاه های تخصصی استفاده کنیم .

شیرزاد با اشاره به اینکه شهردار رشت باید عزم خود را در جذب منابع دولتی به کار بگیرد افزود:باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم و قطعا در حوزه زرجوب و گوهر رود نیز باید شفاف سازی شود.

وی مطرح کرد: اخیرا شهردار رشت با قرار گاه خاتم نشست هایی در این خصوص برگزار کرده و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی درباره زرجوب ، گوهررود و سراوان به اطلاع شهروندان برسانیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: صحن شورا خانه مردم است و ما این آمادگی را داریم تا به منظور رسیدگی و رفع مشکلات بیماران هموفیلی جلسات دیگری نیز برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی نیازمند همراهی و حمایت بیشتر مسئولین هستند و امیدوارم به زودی مشکلات آنان برطرف شود.

 

نظر شما