اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت با حضور پرشور علاقمندان فرهنگ و هنر برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۶:۳۶:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۳۳۹
اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت با حضور پرشور علاقمندان فرهنگ و هنر برگزار شد
سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت با حضور پرشور علاقمندان به فرهنگ و هنر در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا رشت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، در ابتدای این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره فجر رشت اظهار کرد: جشنواره فجر رشت سومین دوره برگزاری اش را طی نمود  و در حال حاضر دامنه گستره این جشنواره مشخص است.

وی با بیان  اینکه فرهنگ یک کلیت است تصریح کرد: تکه برداری از فرهنگ و محدود کردن دامنه  آن برخی مباحث عاملیت را پاسخگو نیست و هر گاه توانستیم نیازهای یک جامعه اسلامی را به لحاظ فرهنگی هنری مهیا کنیم در آن جامعه گفتمان ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه انسانها هنر را برای خودشان می خواهند بیان کرد: تا زمانی که هنر مردمی نباشد به نتایج خوبی نخواهد رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: حضور دو گروه در هر عرصه فرهنگی هنری ضروری است که یکی از آنها هنرمند و دیگری مخاطبان هستند و در توسعه پایدار شهرستان رشت نیازمند همراهی دستگاه ها در راستای جذب در این مقوله هستیم .

فاضلی با بیان اینکه در حال حاضر کار هنری مبتنی بر گفتمان انقلاب در حال اجرا است اظهار کرد: امروزه مسیر مشخص شده و همه منتظر برگزاری این جشنواره در ایام الله دهه فجر هستند.

شهردار رشت نیز با حضور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فجر رشت اظهار کرد: قصد داریم نگاه های فرهنگی را با مباحث ایثار و شهادت گره بزنیم.

مسعود نصرتی افزود: اگر به دنبال ساخت خانه های فرهنگی و... هستیم قصد احقاق حقوق شهروندی را داریم .

وی بیان کرد: مقوله فرهنگ از نگاه شهرداری ها و اعضای شورا تحقق حقوق شهروندی بوده و در کنار هم خوب زندگی کردن یک اصل انسانی است .

شهردار رشت شهر رشت را نماد فرهنگی کامل و شایسته دانست و گفت: تحقق این دیدگاه دور نیست.

علیرضا انصاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از تعاریف هنر ملجا و پناهگاه بودن آن برای انسان است .

وی افزود: بابت برگزاری این جشنواره دست مریزاد و خسته نباشید می گویم و عنوان فجر بسیار زیبنده این جشنواره است .

انصاری بیان کرد: امیدوارم جشنواره فجر رشت به عنوان ظرف ارزشمند هنر آرمان پر محتوای انقلاب را در خود بگنجاند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز