دکتر نوبخت:

در سال آینده با افزایش اشتغال فقرزدایی خواهد شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۴:۰۹:۴۴
کد خبر: ۶۷۳۱۲۱
در سال آینده با افزایش اشتغال فقرزدایی خواهد شد
دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت : سال آینده برای دولت دوازدهم، سال اشتغال، فقرزدایی و تأمین مسکن محرومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان دکتر محمدباقر نوبخت  امروز (دوشنبه 16 بهمن ماه )  در مراسم " خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان"  در رشت بیان گفت :  برای سال 97 بر اساس لایحه بودجه ای که به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است دو هدف بزرگ تعریف گردیده که یکی از آنها ایجاد بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی است .

 وی افزود : باید واحدهای تولیدی بیشتری را فعال کنیم تا افزایش اشتغال جوانان را در پی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که فقر زدایی هدف دیگر دولت است ، گفت : در بودجه 97 ، فقر زدایی و به صفر رساندن آن تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد .

نوبخت خاطر نشان کرد : در همین راستا ، بودجه برای تامین مسکن مددجویان از چهار هزار به هفت هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش می یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: اگر در پرداخت هر کدام از ردیف های بودجه  دولت به لحاظ مالی نتواند آن را پرداخت کند، اما در خصوص بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) دولت باید صددرصد پرداخت  کند چون این تخصیص اعتبار تعلق به شریف ترین انسان ها دارد .

نوبخت با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم ، تاکید کرد: این مسئله به منزله آن نیست که اقدامی انجام نشده بلکه تاکنون و طی این 39 سال، راه بسیاری برای تعالی انقلاب و ایران اسلامی پیموده شده است.

وی اضافه کرد: دشمنان همواره و همه ساله در تلاش بوده اند که بگویند امسال کار جمهوری اسلامی تمام است، اما بعد از 39 سال می بینیم درخت انقلاب، تنومندتر از گذشته و سرفرازتر باقی مانده است.

نوبخت با بیان اینکه دشمنان برای تحقیر ملت ایران و جمهوری اسلامی موفق نبوده و نیستند، گفت: هم اکنون دولت ماهانه سه هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای یارانه و 18 هزار و 500 میلیارد تومان برای حقوق کارمندان در نظر می گیرد که این موارد، نشان دهنده آن است که با وجود همه مشکلات، دولت در حال مدیریت امور است.

نوبخت گفت : اعتقاد داریم هرچه کرده ایم، لازم بوده ولی کافی نیست .برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در روستاها ، از جانب دولت، تقبل می کنم که پیش از پایان سال، 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد تا کار، با قدرت و قوت انجام شود.

گفتنی است مراسم خانه دار شدن 1700 خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری و پرویزفتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز