در بیست و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت:

تصویب بودجه سال ۹۷ سه سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی، آتش نشانی _خدمات ایمنی و پسماند شهرداری رشت

۱۳۹۶/۱۱/۲۲ - ۰۹:۱۰:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۶۳۲
تصویب بودجه سال ۹۷ سه سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی، آتش نشانی _خدمات ایمنی و پسماند شهرداری رشت
در بیست و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت بودجه سه سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی، آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیریت پسماند شهرداری رشت بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه اظهار کرد: امیدوارم سبک زندگی ما بر اساس سیره زندگی معصومین (ع) برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: مردم ایران اسلامی پیروز میادین هستند و امیدوارم در سال ۹۷ در بودجه کشوری سهم بیشتری برای شهر رشت در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: بحث سراوان، رودخانه های رشت و.... بسیار مهم و حائز اهمیت هستند اما شنیده ها حاکی از آن است که سهم رشت در بودجه های ملی در این باره بسیار اندک در نظر گرفته شده است.

شیرزاد با بیان اینکه انقلاب بیمه دعای مادران شهدا است گفت: باید در خدمت رسانی به مردم تلاش شود .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به بررسی بودجه سه سازمان شهرداری رشت در جلسه کمیسیون بهداشت اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ سه سازمان آتشنشانی، بازیافت و ساماندهی مشاغل بررسی می شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت با اشاره به بودجه این سازمان در سال ۹۶ اظهار کرد: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه سازمان در سال ۹۶ بوده و در سال ۹۷ پیشنهاد سه میلیارد و سیصد میلیون تومان پیشنهاد شده است.

غلام زکی زاده افزود: سازمان بدهی مالیاتی دارد و انتظار کمک از سوی شهرداری رشت در زمینه رفع این مشکل داریم.

وی بیان کرد: ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی در سال ۹۷ برای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در نظر گرفته شده است که از آن جمله به ایجاد بازارچه برای سرپرست خانوار و... می توانیم اشاره کنیم.

زکی زاده با اشاره به ایجاد بازارهای هفتگی در رشت گفت: این بازارها به صورت روزانه قرار است ایجاد و موجب ساماندهی دستفروشان شود و زمانی که دستفروشان در کنار بازارچه ها فعالیت می کنند بازارچه های تحت نظارت شهرداری رشت کم رونق است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به ایجاد بازار الگویی برنج در رشت اظهار کرد: در گذشته چنین بازاری داشتیم و امیدواریم این مهم بار دیگر مورد توجه باشد.

شیرزاد با بیان اینکه ایجاد بازارچه های دام و طیور در رشت ... اقدام مناسبی است گفت: سد معبر شهرداری رشت باید از تجمع دستفروشی در کنار بازارچه های شهرداری رشت جلوگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای ایجاد بازارچه ها باید با اصناف هماهنگ شود گفت: استقرار دائم اصناف در شهرک های صنعتی مورد توجه است.

جلال الدین محمد شکریه با اشاره به زمین های شهرداری در حاشیه شهر رشت افزود: در این زمین ها می توانیم نسبت به ایجاد بازارچه ها اقدام کنیم.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم بار دیگر با حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان ها و ارزش های نظام پیمان می بندند.

محمد حسن عاقل منش افزود: ایجاد بازارچه های روزانه بسیار اقدام خوبی است و ایده شب بازار نیز می تواند مورد استقبال شهروندان باشد .

وی بیان کرد: امیدوارم مطالبات سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی از سوی شهرداری رشت پرداخت و سازمان چابک تر به خدمت بپردازد.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: ۹ هزار متر زمین در اطراف فروشگاه درخشان در داخل بازار رشت وجود داشته و در آن املاک مخروبه ای قرار دارد که سال هاست به حال خود رها شده اند.

اسماعیل حاجی پور افزود: صاحبان آن املاک آمادگی ورود برای همکاری با شهرداری رشت را دارند و می توانیم از این ظرفیت به منظور ایجاد پارکینگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازارچه های شهرداری رشت پراز خالی هستند تصریح کرد: این نقطه از بازار قابلیت تبدیل شدن به یک بازارچه مناسب را دارد .

حاجی پور بیان کرد: نباید به گونه ای عمل کرد که تنها به ایجاد بازارچه های خصوصی بپردازیم و پس از آن به حال خودشان رهایشان کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: سرمایه گذار متقاضی به منظور ایجاد پارکینگ و بازارچه در پشت فروشگاه درخشان وجود دارد و باید این کار انجام شود.

وی با اعلام مخالفت از تشکیل بازار هفتگی در رشت تصریح کرد: اگر قرار باشد دستفروش را در دست ساماندهی کنیم نباید انتظار داشته باشیم که دستفروش یک روز فعالیت کند و مابقی روزها بیکار باشد و یقینا یک روز فعالیت در هفته به لحاظ معیشتی مشکلات فراوانی ایجاد می کند..

حاجی پور افزود: با تمام احترامی که برای بازاریان قائلم باید بپذیریم که دستفروشان هم شهروندان هستند و به خاطر امرار و معاش به این کار روی آورده اند.

جلال الدین محمد شکریه عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه با تراکم بیش از اندازه واحدهای صنفی در کشور مواجه هستیم گفت: نگرانی عضو کمیسیون بهداشت درباره خالی بودن بازارچه ها صحیح است .

وی افزود: اگر سد معبر به درستی و با سیاست گذاری خاص نسبت به جمع آوری و هدایت دستفروشان به داخل بازارچه ها اقدام کند یقینا شاهد کاهش بسیاری از مشکلات هستیم..

شکریه با اشاره به زمین جنب فروشگاه درخشان رشت تصریح کرد: ۹ هزار متر زمینی که در داخل بازار وجود دارد یک نگین است و بنده معتقدم این بازارچه باید روستایی سازی شده تا گردشگر جذب آن شود.

در این جلسه بودجه پیشنهادی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در سال ۹۷ به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

بررسی بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت لایحه دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به نصب ۲۱۰ سطل تفکیک زباله از مبدا در ۷۰ مدرسه رشت اظهار کرد: ارائه بسته های تشویقی در کانکس های تحویل زباله خشک به خانواده هایی که حضورا زباله های خشک تفکیکی خود را تحویل می دهند از دیگر اقدامات خوب سازمان پسماند شهرداری رشت است.

شیرزاد با انتقاد از کاهش بودجه سازمان پسماند شهرداری رشت تصریح کرد: برای احداث تصفیه خانه و خرید ماشین آلات برای سازمان پسماند در سال ۹۷ مبالغ اندکی در قالب کدهای ستاره دار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با کاهش ردیف های بودجه کارخانه کود آلی و تصفیه خانه سراوان به شدت مخالفم و در این بخش باید تجدید نظر شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: بودجه سال ۹۶ سازمان پسماند ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به اینکه قرار است در سال ۹۷ مبالغ مربوط به پیمانکاران نیز در داخل بودجه سازمان دیده شود در سال ۹۷ به ۵۷ میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

علیرضا حاجی پور افزود: با رایزنی های انجام شده ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار آموزشی از اعتبارات دولتی برای سازمان پسماند شهرداری رشت جذب شده است و در این راستا قرار دادی با دانشگاه گیلان منعقد شده و از اسفند ماه سال جاری این پروژه آموزشی اجرایی می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: سازمان پسماند و آتش نشانی رشت نقش بسیاری مهمی در ایمنی و سلامت جامعه دارند و اگر اتفاقی در سازمان آتش نشانی و بازیافت بیافتد چهره استانی به خود می گیرد .

اسماعیل حاجی پور افزود: بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ۵۷ میلیارد تومان است و معتقدم اعضای شورا باید از سازمان های خدمات رسان حمایت کنند.

وی با اشاره به بدهی میلیاردی سازمان پسماند از شهرداری های مناطق رشت اظهار کرد: منابع مالی سازمان را به درستی تامین نمی کنند و سپس در شورای تامین آنان را مورد بازخواست قرار می دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت با انتقاد از کاهش ردیف بودجه کارخانه کودآلی و پسماند گفت: باید از ردیف های دولتی برای ارتقای این مبحث استفاده کنیم و اجازه نمی دهیم حق این حوزه که با سلامت شهروندان در ارتباط است ضایع شود.

شیرزاد درباره ساماندهی سگ های ولگرد در رشت گفت: این مطلب مورد اعتراض شهروندان است و سازمان مدیریت پسماند باید به زودی این مبحث را بررسی و ساماندهی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و‌محیط زیست شورا گفت: در مبحث ساماندهی سگ های ولگرد از پیمانکارانی که دوستدار محیط زیست و حیوانات هستند استفاده شود.

حاجی پور افزود: حیوانات نیز جزو مخلوقات خداوند هستند و نباید آزار و اذیت شوند.

در این جلسه با موافقت اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت بودجه پیشنهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان مصوب شد.

بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی رشت لایحه دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بررسی شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی رشت اظهار کرد: سازمان آتشنشانی در حوزه خدماتی و اطلاع رسانی بسیار فعال است و عملکرد روابط عمومی آتش نشانی رشت قابل تقدیر است.

شیرزاد افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نقش کلیدی و حساسی در مواجه با خطرات و بحران ها شامل آتش سوزی و... ایفا میکند و باید همواره تقویت و به روز رسانی شود.

شیرزاد با بیان اینکه در شورای چهارم رشت اتفاقات خوبی در راستای خرید خدمات لجستیکی برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت انجام شد گفت: سفرنمایندگان سازمان آتش نشانی در راستای خرید خودروهای سنگین و خدمات لجستیکی به کشور آلمان بسیار موثر بوده و امیدوارم نتایج سفر های خارجی همه مدیرانی شهرداری رشت مشخص شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به خرید موتور آتش نشانی برای این سازمان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر سه دستگاه موتور آتش نشانی در رشت موجود است و باید هر ایستگاه آتش نشانی مجهز به یک موتور شود.

وی با بیان اینکه بحث تشک نجات نیز باید برای سازمان مورد توجه باشد گفت: خرید ۶ تشک نجات در بودجه سال ۹۷ سازمان آتش نشانی شهرداری رشت گنجانده شود.

شیرزاد با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در بحث تجهیز خدمات ایستگاه ها در سال ۹۶ تلاش فراوانی کرده است گفت: انبار بحران سازمان آتش نشانی تکمیل شده و احداث ایستگاه های آتش نشانی در مسکن مهر رشت به کندی پیش می رود .

وی افزود: در مقایسه با سال ۹۶ بودجه سازمان آتش نشانی در سال ۹۷ با هفت درصد افزایش مواجه بوده و به علت ارتباط تنگاتنگ این سازمان با ایمنی مردم باید نسبت به خرید تجهیزات و ... برای آن توجه بیشتری معطوف شود و ایجاد سوله بحران نیز باید جزو برنامه ریزی های سازمان باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد:

بودجه سال ۹۶ سازمان ۳۶ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۷ مبلغ ۳۹ میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است.

بابک رمضانی افزود: در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری رشت هفت میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و پنج میلیارد تومان برای اقدامات عمرانی محاسبه شده است .

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین و یک خودروی اطفای حریق به سازمان آتش نشانی افزوده می شود تصریح کرد: نردبان ۵۵ متری در سال ۹۸ تحویل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت می شود.

بابک رمضانی با اشاره به موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه استانداری گفت: خرید ۲۵ دستگاه تنفسی طبق این موافقت نامه انجام می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت افزود: ۶ مکان در نقاط مختلف رشت به منظور ایجاد سوله بحران جانمایی شده است و در سال آینده شاهد احداث آن هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: بازار رشت مانند باروت است و اگر خدای ناکرده دچار حریق شود نیروهای آتش نشان برای رسیدن به کانون حریق با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

اسماعیل حاجی پور افزود: اگر بتوانیم مخازن آب را در سطح بازار ایجاد و دسترسی آتش نشان به آن را سهولت ببخشیم یقینا بسیار موثر است.

حاجی پور بیان کرد: خرید لوازم امداد و نجات مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در بودجه سال ۹۷ باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی خدمات گسترده ای ارائه می کند تصریح کرد: بزرگترین منبع درآمدی سازمان آتش نشانی پولی است که شهرداری رشت به آنها اختصاص می دهد .

حاجی پور بیان کرد: یکی از گلایه هایم دریافت هزینه کارشناسی توسط سازمان آتش نشانی از منازلی است که دچار حریق شده اند.

وی افزود: افرادی که در حادثه آتش سوزی اموال خود را از دست می دهند با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند و انتظار دارم از دریافت هزینه کارشناسی در آتش سوزی ها توسط سازمان آتش نشانی خودداری شود.

در این جلسه با بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز موافقت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز