در پنجاهمین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت تاکید شد:

اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری رشت

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۷:۵۳:۴۴
کد خبر: ۶۷۷۰۲۶
اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام شهرداری رشت
در پنجاهمین جلسه کمیسیون عمران شورای رشت به اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت در سال ۹۷ تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی شهرداری رشت متوقف شده است اظهار کرد: حدود شش ماه است که کار عمرانی درشهرداری رشت انجام نمی شود.

رضا رسولی افزود: این شرایط تا حدودی  قابل پذیرش است اما پس از آن دیگر پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهرداری رشت در سال ۹۷ مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: شهرداری رشت در بودجه ۹۷ بخش غیر نقدی را حدف کرده است.

رسولی با بیان اینکه ۱۹۵ میلیارد تومان هزینه کرد قطعی در بخش عمرانی مربوط به سال ۹۶ است گفت: در بودجه پیشنهادی شهرداری رشت با رویکرد افزایش ده درصدی در هزینه های عمرانی در سال ۹۷ مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت تحقق یافته است  و در بهترین حالت به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

رسولی افزود: قصد حذف هیچ کدام از پروژه های عمرانی را نداریم و می خواهیم انضباطی در اجرای آن ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: وام و پروژه های مشارکتی  در بودجه سال گذشته محقق نشد و معتقدم درباره پروژه های نیمه تمام و مستمر باید ۵۰ درصد اعتبار لازم را در بودجه پیش بینی کنیم تا انحراف ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بخش عمده بودجه عمرانی شهرداری های مناطق رشت در سال ۹۷ صرف پروژه های نیمه تمام می شود گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت از اولویت ها است.

وی افزود: برخی از پروژه های نیمه تمام فعلی شهرداری جزو اولویت ها نبوده و پروژه آرامستان یکی از این موارد بوده و باید اولویت های اصلی رشت اجرایی شود.

رسولی با بیان اینکه اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی به سمتی حرکت می کند که توجیه فنی ندارد خاطر نشان کرد: در دوره قبل شورا در راستای اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی  ۳۳ حوزه آبگیر در رشت شناسایی شده بود .

وی  ادامه برخی از پروژه های شهرداری رشت را منجر به افزایش جرائم برای شهرداری  دانست و گفت: به عنوان نمایندگان مردم در شورا نمی توانیم اجازه بدهیم که به علت اجرای ناصحیح برخی از پروژه های غیر ضروری ضرر و زیان به شهر تحمیل شود.

رسولی افزود:  هشت میلیارد تومان برای اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت پیش بینی شده و این مهم یکی از اولویت های شهر است.

وی به رانش اخیر در سراوان اشاره و خاطر نشان کرد: شیبی که در سراوان بر اثر رانش زباله ایجاد شده بسیار بحرانی است و با بارش برف سنگین رانش بزرگتری ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به درآمد شهرداری های مناطق رشت تصریح کرد: شهرداری منطقه یک رشت درآمد خوبی در مقایسه با دیگر مناطق رشت دارد و باید در بحث توزیع خدمات به مناطق به همه مناطق رشت توجه شود.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: درآمد شهرداری رشت تخمینی است و حتی در باره درآمد ارزش افزوده نیز با توجه به تورم و... نمی توانیم با اطمینان کامل صحبت کنیم.

آمنه خدابخشی افزود: سه آیتم وام، فروش اموال و سرمایه گذاری در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت مورد توجه است.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته تعهداتی در شهرداری رشت ایجاد شده است گفت: هیچ کدام از پروژه های عمرانی مطرح شده شهرداری رشت در بودجه ۹۷ قابلیت حذف شدن ندارند.

خدابخشی افزود: پروژه های مشارکتی شهرداری در سال ۹۷ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان ارزیابی شده و در اجرای پروژه های جدید برای رشت باید اولویت ها مورد توجه باشد.

 وی بودجه عمرانی پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۹۷ را ۶۸۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این بخش از بودجه شهرداری رشت در مقایسه با سال ۹۶ حدود پنج درصد افزایش داشته است.

عضو کمیسیون عمران شورای رشت در این جلسه اظهار کرد: در گذشته پیمانکاران برای فعالیت با شهرداری رشت بسیار تمایل داشتند اما در حال حاضر به علت برخی از مشکلات مالی این شرایط کمتر دیده می شود.

حامد عبداللهی افزود: از ریخت و‌ پاش های غیر ضروری در بودجه شهرداری رشت باید خودداری شود.

 معاون مالی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: درباره برخی از منابع درآمدی شهرداری رشت که احتمال تحقق بالایی دارند می توانیم برنامه ریزی های لازم را به منظور اجرای پروژه های عمرانی انجام دهیم.

رضا شیرزاد افزود: وضعیت ساخت و ساز در رشت دچار التهاب و رکود شده و امیدواریم که این مشکل به زودی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری رشت درباره اعتبار عمرانی سال ۹۷ به یک مبلغ مشخص خواهند رسید گفت: پروژه های نیمه تمام شهرداری از اولویت برخوردار هستند و با توجه به اینکه درآمدها تخمینی است باید به کدهای خاص در بودجه سال ۹۷ نیز توجه شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت افزود: وام ظرفیتی است که تا کنون شهرداری از آن استفاده نکرده و باید در این بخش فعالیت هایمان را افزایش دهیم.

شیرزاد با اشاره به پروژه گلسار شهرداری رشت اظهار کرد: درآمد حاصل از آن بر اساس ضوابط بودجه و نظر اعضای شورا هزینه می شود.

عضو دیگر کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت نیز با بیان اینکه شهرداری رشت در توزیع خدمات به همه مناطق توجه کند گفت: خدمات شهرداری رشت باید در مناطق حاشیه شهر نیز با سرعت  انجام شود.

فرهام زاهد افزود: شهرداری منطقه یک به لحاظ درآمدی در مقایسه با شهرداریهای دیگر مناطق رشت شرایط مناسبی دارد .

معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در جلسه کمیسیون عمران شورا اظهار کرد:

 معاونت عمرانی شهرداری رشت در بستری از پروژه های عمرانی ۹۷ به عنوان مجری نقش دارد.

علی بهارمست افزود: پروژه جمع آوری روان آب های سطحی و آسفالت رشت نیز در این بخش دیده شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه های شهرداری اولویت ها مشخص شود تصریح کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری رشت در اولویت باشد.

بهارمست افزود:  اگر قرار است پروژه های بازگشایی مسیر در رشت اجرایی شود تقاضا دارم تا زمانی که وضعیت تملک املاک مشخص نشده نسبت به اجرای چنین پروژهای اقدام نشود.

 معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت برای خدمات شهری و پسماند تعریف شده است اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری مباحثی وجود دارد که به راحتی نمی توانیم از آن بگذریم.

علی مقصودی افزود: پروژه هایی از جمله سراوان و....دور از منظر عمومی هستند و هزینه هایی که درباره آن انجام می شود کمتر دیده می شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: یکسری منابع درآمدی در اختیار شهرداری رشت است که از تحقق آن اطمینان کامل دارد.

مرتضی شریفی افزود: توزیع متناسب خدمات در تمامی مناطق رشت و اجرای پروژه های دارای اولویت باید مورد توجه باشد.

 

نظر شما