استاندار گیلان:

مردم انقلاب و نظام را از آن خود می‌دانند

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۳:۴۷:۲۰
کد خبر: ۶۷۷۲۹۴
مردم انقلاب  و نظام را از آن خود می‌دانند
استاندار صبح امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه مردم انقلاب و نظام را از آن خود می‌دانند گفت: در خدمت‌رسانی به مردم حق تبعیض نداریم و باید در بخش‌های مختلف پاسخگوی آنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه با تشکر از حضور پرشور مردم درراهپیمایی 22 بهمن افزود: مردمی که انقلاب کردند امروز به آرمان‌های انقلاب خود وفادارند و به طرق مختلف پایبندی و تجدید میثاق خود را با انقلاب اسلامی ابراز می‌کنند.

وی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را پرشورتر از گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: این حضور به موقع نمادی از ابراز وحدت همه جانبه مردم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به انتظارات مردم برای تحقق آرمانهای خود اظهار داشت: باید در راستای رفع نارسایی‌ها گامهای شتابان و مدبرانه برداشته شود.

وی گفت: در این مسیر باید نظرات مردم را بهتر از هرچیزی وصول کنیم و مشکلات آنان را رفع کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی انقلاب کردند افزود: در اولین قدم با نثار خون شهدا استقلال محقق شد و در خصوص آزادی هم صندوق‌های رأی یکی از ملاک‌های ماست که مردم سرنوشت خود را با دستان خود به دست دارند.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب و نظام را از آن خود می دانند، گفت: مردم در مقاطع مختلف، مشارکت اجتماعی و سیاسی خود را پای صندوق های رأی نشان می‌دهند. 

دکتر سالاری با اشاره به استقلال نظام با حاکمیت مردم ایجاد می‌شود اظهار داشت: تلاش مدیران در هر شرایطی باید بر مبنای تحقق رضایت مردم باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مردم از کارگزاران خود انتظار دارند غیر از بخش‌های سیاسی و اجتماعی در حوزه اقتصادی بویژه بخش های اشتغال و معیشتی گام‌های موثر بردارند.

وی به تعریف کارگروه های ۴۸ گانه استان در خصوص اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد: از صنوف، اقشار و مراجع مختلف خارج از بدنه دولت انتظار داریم و دعوت می‌کنیم تا با حضور موثر خود در این کارگروه ها که تقسیم کار و تصمیم گیری خوبی انجام شده مشارکت داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص رونق اقتصادی استان، اولویت‌ها با محوریت گردشگری و کشاورزی تعریف شده گفت: برنامه‌های اعلام شده به فرمانداران در این ۲ حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: بنیاد مسکن درخصوص بوم‌گردی تحرکات را بیشتر و فعال تر کنند.

دکتر سالاری به آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: باتوجه به دستور موکد رییس‌ جمهور در نشست استانداران باید این تسهیلات تا تیر ماه ۹۷ جذب شود و پرداخت این تسهیلات قطعاً باید منجر به ایجاد شغل شود.

وی با تاکید براینکه اگر درخواست تسهیلات برای فرد متقاضی شغل ایجاد نمی‌کند پرداخت نشود گفت: در این خصوص با احدی تعارف نداریم چون درنهایت اگر پرداخت مبتنی بر کار کارشناسی نباشد به افراد ضربه وارد می‌کند و آنان را فقط بدهکار می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: برای استفاده منطقی از منابع ملی و جنگ‌لها در حوزه گردشگری و کشاورزی اگر به اراضی خللی وارد نشود مشکلی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر در موارد امنیتی موفق نباشیم در زمینه اشتغال و عمرانی نمی‌توان موفق بود اظهار داشت : اگر تعادل سیاسی بر هم بخورد لطمات زیادی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه آقای جمشیدپور با تجارب خوبی به گیلان آمدند و انتطارات زیادی از ایشان است افزود: مهمترین کار، مدیریت خوب فضای سیاسی، امنیتی و اجتماعی است تا بتوانیم در گیلان اقدامات اقتصادی و اشتعال‌زا انجام دهیم چون نیاز امروزی جامعه است.

استاندار جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان را از مهمترین اهداف خود در بدو ورود به گیلان عنوان کرد و افزود: در اولین روز کاری خود این مهم را ابلاغ کردم و در اجرای آن از برخی دستگاه‌ها راضی نیستم.

وی با بیان اینکه به کسی که به جوانان اعتماد نداشته باشد اعتقاد ندارم گفت: در اجرای کامل این بخشنامه کاملاً جدی هستم و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه تغییرات در حوزه انتصابات مدیریت شود افزود: در بخش‌های مدیریتی به کسانی نیاز داریم که علاوه بر قبول سیاست‌های دولت، تعهد و تخصص را داشته باشند.

وی بر ضرورت درنظرگرفتن معیارهای مورد پسند مردم در ارزیابی افراد برای انتصابات تاکید و تصریح کرد: در انتصابات به کسی سرویس شخصی نمی‌دهیم و ملاک ما این است که اگر نیاز به تغییر بود کسی جایگزین شود که فقط برای مردم به مفهوم واقعی کار کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ما می‌خواهیم برای مردم کار کنیم گفت: بعد از خدا باید جوابگوی وجدانمان باشیم و از همه مهمتر باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی با بیان اینکه در خدمت رسانی به مردم براساس فرمایش ریاست جمهوری حق تبعیض نداریم اظهار داشت: اگر در انجام رسالت و وظایف اداری در نحوه برخورد با افراد متفاوت باشیم قطعاً تبعیض قائل شدیم و اصلا صحیح نیست.

در این نشست علاوه بر گزارش برخی از فرمانداران از اقدامات صورت گرفته در شهرستانها، دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در آستانه سال جدید گزارشی از امکانات موجود ارائه کردند.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از خدمات محمد احمدی‌پور در دوران تصدی معاونت سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، علی اصغر جمشیدنژاد به عنوان معاون جدید سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان معرفی شد.

 

نظر شما