در چهل و یکمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت؛

لزوم راه اندازی مرکز زلزله نگار در شهر رشت/شهر هوشمند الزامی برای حضور در مسیر توسعه

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۹:۵۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۷۳۴
لزوم راه اندازی مرکز زلزله نگار در شهر رشت/شهر هوشمند الزامی برای حضور در مسیر توسعه
در چهل و یکمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی در تالار شورا با دستور: بررسی بودجه سال ۹۷ شهرداری شامل سازمانهای، ساماندهی مشاغل و کشاورزی رشت، مدیریت آرامستانهای شهرداری رشت، مدیریت پسماندهای شهرداری رشت،فناوری اطلاعات و ارتباطات رشت، مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر، آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، در ابتدای جلسه رییس کمیسیون برنامه بودجه با تسلیت جهت سانحه سقوط هواپیما و فوت ۶۶ نفر از هموطنان با اشاره به نظر مشاورین کمیسیون درباره اشکالات موجود در مراحل انعقاد قرارداد بهره برداری از جایگاه سی ان جی متعلق به شهرداری غفلت و بی توجهی در انعقاد قراردادها را منجر به بروز تخلف دانست و خواستار بکارگیری از آرا کارشناسان در حوزه انعقاد قراردادها شد.

زاهد با ذکر این مطلب که باید سازو کار تشریفات به نحوی برگزار گردد که رقابت در بین پیمانکاران به سمت ارائه خدمات بهتر و در راستای تامین منافع شهرداری و شهروندان پیش رود خواستار ایجاد فضای رقابتی در این حوزه شد.

عبدالهی با تایید سخنان رییس کمیسیون مبنی بر دقت نظر بر عقد قراردادها با نقد از عملکرد نادرست برخی از مدیران در مورد هزینه سازمان تحت امر خود خواستار هزینه کرد از محل بودجه محقق اعتبارات سازمان مربوطه شد.وی با اشاره به برخی بی توجهی هایی که درگذشته در مورد هزینه سازمانها صورت گرفته بود عدم حیف و میل بودجه را حفظ بیت المال دانسته و با یادآوری وظیفه نظارتی شورای شهر در این مورد از برخورد قاطع شورای پنجم با متخلفین به عنوان یک رسالت نام برد.

رمضانپور با بیان این مطلب که متاسفانه شهرداری هنوز در بحث زیرساختهای الکترونیک و فناوری به حد مطلوب نرسیده است اتلاف وقت و صرف هزینه های قابل توجه در این باره را ناشی از این شرایط دانست.وی با اشاره به طرحهایی از قبیل ممیزی املاک و مباحث مربوط به حسابرسی و امور مالی ارتقا سطح کیفی فناوری و استفاده از نرم افزارهای بروز را ضامنی برای تسریع در انجام وظایف و ارائه خدمات شهرداری دانست.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی با ذکر این موضوع که لزوم حضور در مسیر توسعه داشتن مدیریت شهری هوشمند است خواستار یکپارچگی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شد.

سخنگوی شورای شهر با تایید وجود نقاط ضعف در مورد فقدان نرم افزارهای مورد نیاز،این نقوص را دلیلی بر عدم نظارت صحیح بر عملکرد برخی از حوزه ها دانست.

شیرزاد با ذکر این مطلب که باید با برنامه ریزی های مناسب و بکارگیری فناوری بروز در سازمان فاوا اعضای شورای شهر خروجی اطلاعات مورد نیاز جهت نظارت بر سازمانهای زیرمجموعه شهرداری را در اختیار داشته باشند خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.

سخنگوی شورای پنجم با اشاره به وقوع زلزله های مکرر در سال اخیر عدم شناخت درست از مسیر گسلهای شهر رشت و نبود یک مرکز مجهز زلزله نگار را یک عقب ماندگی فاحش برای مدیریت شهری دانست و بر نیاز به وجود این مرکز جهت مدیریت مناسب بحران های احتمالی تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز