عضو شورای اسلامی شهر رشت:

دفاع از حقوق شهروندان به منزله مصادره کردن مباحث نیست/ پایبندی اعضای شورا به سوگند نامه روز معارفه

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۱:۵۳:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۱۱۷
دفاع از حقوق شهروندان به منزله مصادره کردن مباحث نیست/ پایبندی اعضای شورا به سوگند نامه روز معارفه
عضو شورای شهر رشت گفت: دفاع از حقوق شهروندان به منزله مصادره کردن مباحث و تصمیمات شهری نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، فاطمه شیرزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به حاشیه های سی امین جلسه علنی شورا و درگیری لفظی اش با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: سخنگوی شورا وظیفه دارد در راستای تنویر افکار عمومی، مباحث مطروحه و تصمیمات گرفته شده مربوط به پارلمان شهری را از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان برساند.

وی افزود: طرح یک طرفه کردن برخی از خیابان های اصلی رشت پیش از فرا رسیدن سال نو موضوع مهمی است که یقینا برای شهروندان به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشکلاتی ایجاد می کند .

وی با اشاره به اینکه به عنوان سخنگوی شورای اسلامی رشت باید واقعیت ها را به اطلاع شهروندان برسانم تصریح کرد: بنده به عنوان سخنگوی شورا در مصاحبه ای طرح یک طرفه کردن خیابان ها و مسیرهایی که قرار است در آن این طرح اجرایی شود را به اطلاع شهروندان رساندم و این اطلاع رسانی موجب اعتراض همکارم قرار گرفت.

عضو شورای شهر رشت  با بیان اینکه شهروندان رشت از آزمون و خطا خسته شده اند گفت: باید همه چیز شفاف و صادقانه به اطلاع شهروندان برسد و در تمامی تصمیم گیری ها باید حقوق شهروندی و رفاه حال آنان را مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشاورین حوزه ترافیک اجرای طرح یک طرفه را در این زمان  به صلاح نمی دانند گفت: طی نشست با تعدادی از مشاورین حوزه ترافیک تاکید داشتند که اجرای این طرح پیش از فرا رسیدن سال نو و در زمان حضور گردشگران نوروزی به صلاح نیست زیرا اطلاع رسانی نشده است و مردم در جریان این طرح ترافیکی نیستند .

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در روزهای پایان سال و افزایش جمعیت شهری به واسطه حضور گردشگران نوروزی و عرض کم خیابان های رشت یقینا طرح یک طرفه کردن خیابان های رشت مشکلات متعددی ایجاد می کند.

وی افزود: بنده با طرحی که در آن منافع مردم در نظر گرفته نشود مخالف هستم و امیدوارم شاهد اجرای طرح هایی نباشیم که نهایتا به پشیمانی و جمع آوری  بیانجامد.

شیرزاد با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند تصریح کرد: همه ما باید در اظهار نظر ها سعه صدر خود را بالا برده  و در تصمیماتی که منافع شهروندان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تحت شعاع قرار می دهد با دقت ورود کرده و با حفظ احترام متقابل  در راستای رفع مشکلات شهری گام برداریم .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تلاش مدیران برای خدمت به مردم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه مسئولین در خدمت به مردم باید از یکدیگر سبقت بگیرند و بنده به عنوان یک عضو شورا امیدوارم در اجرای طرح ها به نیازهای و اولویت های شهری توجه بیشتری معطوف شود .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر پایبندی اعضای شورا به سوگند نامه روز معارفه گفت: به عنوان یکی از منتخبین مردم رشت در پارلمان شهری هر زمان که نیاز باشد در راستای دفاع از حقوق شهروندان صحبت می کنم حتی اگر این کار به مذاق برخی افراد خوشایند نباشد.

 

 

نظر شما