تقویت عملکرد واحد مددکاری در بیمارستان‌های گیلان

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۰:۵۵:۱۵
کد خبر: ۶۸۱۱۷۱
تقویت عملکرد واحد مددکاری در بیمارستان‌های گیلان
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از انتقال واحد مددکاری از حوزه معاونت درمان به معاونت اجتماعی دانشگاه، خبر داد و گفت: عملکرد واحدهای مددکاری اجتماعی در بیمارستان‌های گیلان، تقویت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، در راستای تفاهم نامه معاونان درمان و اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر انتقال واحد مددکاری از حوزه معاونت درمان به معاونت اجتماعی دانشگاه ها دومین جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگان معاونت درمان و اجتماعی و مسوولان مددکاری بیمارستان ها و مدیر پرستاری دانشگاه تشکیل شد.
 در این جلسه دکتر علی داودی - معاون اجتماعی دانشگاه، ضمن بیان ضرورت انجام کار به مشکلات موجود فعلی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: برنامه استانی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت تدوین شده است. در این زمینه، جایگاه مددکاری در بیمارستان ها باید علمی و بر اساس تریاژ اجتماعی تعریف شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با بررسی نقاط ضعف موجود و برنامه ریزی مناسب، باید بتوانیم در راستای افزایش و ارتقاء سلامت اجتماعی برای عموم مردم و بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها گام های موثری برداریم.
دکتر داودی، تدوین ساختار تشکیلاتی مددکاری اجتماعی دانشگاه، تقویت و ارتقای جایگاه مددکاری در بیمارستان ها و اجرای طرح تحول سلامت، برگزاری سمینارهای علمی و کارگاه های آموزشی را از برنامه های در دست اقدام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.
در ادامه، هر یک از شرکت کنندگان به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

نظر شما