کوزه های سفالی دو هزار و۵۰۰ ساله درسیاهکل کشف شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۷:۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۸۱۳۶۰
کوزه های سفالی دو هزار و۵۰۰ ساله درسیاهکل کشف شد
فرمانده انتظامی سیاهکل از کشف کوزه های سفالی 2 هزار و500 ساله در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، سرهنگ "حمید محمدی نسب" با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پیرکوه این شهرستان در پی گزارشات مردمی از حفاری غیرمجاز در یکی از روستاها مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با حضور در روستا، محل حفاری را کشف کردند، افزود: با تحقیقات نامحسوس و کنترل محورهای مواصلاتی خودروی سانتافه متهمان حین خروج از شهرستان شناسایی ومتوقف شد.

وی با اعلام اینکه سه متهم 62،40 و 32ساله که در خودرو حضور داشتند، دستگیر شدند، بیان داشت: در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد کوزه سفالی متوسط و یک عدد کوزه سفالی کوچک و مقداری ادوات و تجهیزات حفاری غیرمجازکشف شد.

سرهنگ محمدی نسب با اشاره به اینکه قدمت اشیای کشف شده طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان دوهزار و 500 سال و مربوط به هزاره اول میلاد (عصر آهن) اعلام شد، اظهار داشت: اشیای کشف شده 20 میلیون ریال ارزش داشتنند.  

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل در پایان با بیان اینکه اقلام کشف شده به اداره میراث فرهنگی تحویل و متهمان به همراه پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند،ازشهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را با پلیس 110در میان بگذارند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز