استاندار گیلان تاکیدکرد؛

لزوم برنامه ریزی مدون برای رسیدن به نقطه مطلوب کاهش رشد مصرف برق

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۸۱۶۰۲
لزوم برنامه ریزی مدون برای رسیدن به نقطه مطلوب کاهش رشد مصرف برق
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی همه دستگاه های مرتبط برای تامین برق مطلوب در ماه های پرمصرف سال گفت: دستگاه های اجرایی باید برای رسیدن به نقطه مطلوب کاهش رشد مصرف برق تا سال 1400 ، تدوین برنامه های هدفمند را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، دکتر مصطفی سالاری  در نخستین جلسه کمیته تخصصی برق استان اظهار کرد: برنامه ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت برای برطرف کردن نیاز های برق استان در حوزه های خدماتی ، تولیدی ، صنعتی و عمومی و همچنین استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف دولتی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه جلسات به برنامه ریزی هدفمند برای تامین اعتبارات لازم استانی و ملی و اولویت بندی پیگیری های لازم از وزارتخانه ها و سازمان ها کمک می کند.

سالاری افزود: با وجود اینکه وضعیت برق استان شرایط مطلوبی ندارد اما نگران کننده هم نیست و تنها مشکل موجود در خصوص برق استان افزایش مصرف برق مشترکان است .

سالاری ادامه داد : متاسفانه بدون افزایش قابل توجه شاخص های بهره وری در فعالیت های مسکونی، تولیدی و صنعتی ، میزان مصرف برق گیلان سالانه حدود هفت درصد افزایش دارد که رقم بالایی برای استان است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی هدفمند برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف تاکید کرد: بیشترین مشکل مصرف برق در استان، در سه ماه تابستان است که زیرساخت های فعلی برق جوابگوی این میزان مصرف نیست و باید چاره ای اندیشیده شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شتاب در رفع مشکلات پست های برق موجود و ایجاد پست های جدید برق برای رفع مشکل برق استان خصوصا در روستاها گفت: دستگاه های متولی باید نقشه های شعاع توزیع برق و ارائه خدمات برقی استان را در اختیار داشته باشند تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به مردم، بتوانیم به صورت شفاف پاسخگوی مشکلات آن ها باشیم .

سالاری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای مشخص شدن اهداف و نیازهای برق استان در سال آینده در همه سطوح تاکید کرد: در صورت داشتن اطلاعات جامع و مطلوب می توان علاوه بر مشخص کردن اعتبارات استانی با انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت های سازمان توانیر در راستای انجام کار مشارکتی با آن سازمان وارد مذاکره شد .

وی با اشاره به اینکه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری اعداد و اطلاعات دقیق و صحیح مورد نیاز است خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های مرتبط با برق باید در برنامه های کوتاه مدت یک ساله و بلندمدت پنج ساله، میزان ظرفیت موجود و میزان مصرف برق استان را مشخص کرده و نقاطی که دارای مشکل حاد هستند، در اولویت قرار گیرند.

استاندار گیلان تاکید کرد: دستگاه ها ازهم اکنون باید برای رسیدن به نقطه مطلوب کاهش رشد مصرف تا سال 1400 ، برنامه ریزی داشته و میزان مصرف برق پروژه های صنعتی و تولیدی استان و مناطق اطراف آن پروژه ها مورد ارزیابی قرار گیرد تا پس از بهره برداری از آنها ، مناطق پیرامونی آن دچار مشکل نشوند .

سالاری با بیان اینکه برق، زیرساخت ضروری برای همه فعالیت هاست افزود: برنامه های راهبردی پنج ساله علاوه بر کمک به دستگاه های اجرایی ، میزان نیاز ما در خصوص استفاده از کمک سازمان های دولتی را مشخص می کند.

استاندار گیلان تامین برق را پیش نیاز جدی برای افزایش تولید کالا و ارائه خدمات ، فراهم سازی رفاه مردم و بسیاری از خدمات عمومی دیگر دانست و تصریح کرد: مسئولان در صورت عدم رفع نیاز برق مردم در برخی از نقاط ، باید وعده محقق شدن ارائه خدمات برق در زمان مشخص را به مردم بدهند و پاسخگوی نیازهای آنان باشند.

وی در خاتمه سخنانش، با اشاره به پروژه های نیمه تمام در دست اجرا در استان گفت: امیدواریم تا تابستان آینده، هشت پست برق در دست اجرا که برطرف کننده نیاز برق استان هستند، به بهره برداری برسد تا در این فصل، مشکلی از نظر تامین برق در گیلان نداشته باشیم.

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یک میلیون و 350 هزار مشترک را تحت پوشش دارد.

 

نظر شما