لزوم تدوین برنامه محوری برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری حوزه گردشگری گیلان

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۶:۱۴
کد خبر: ۶۸۱۶۰۴
لزوم تدوین برنامه محوری برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری حوزه گردشگری گیلان
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرای یک استراتژی برای هدفمندسازی طرح های گردشگری،انتخاب مشاور را گامی موثر در تدوین برنامه های محوری حیطه سرمایه گذاری های حوزه گردشگری استان قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ،  کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به ریاست استاندار گیلان و با حضور روسای برخی ادارات،فرمانداران،شهرداران و همچنین سرمایه گذاران حوزه گردشگری گیلان برگزار شد.

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با اشاره به تلاش مؤثر در حوزه‌ گردشگری و اثرات آن بر سایر بخش‌ها،هدفمندسازی طرح های گردشگری را بعنوان یک استراتژی برشمرد و گفت: پروژه های متعددی در گیلان درحال اجرا است که می بایست از طریق یک طرح بالادست با یکدیگر پیوند خورده و نظام آن برقرار شود.

وی به جایگاه ممتاز گردشگری این استان در سالهای اخیر اشاره کرد و توسعه اقتصادی را در گرو حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان این صنعت خواند.

سالاری تصریح کرد:رسیدن به توسعه پایدار گردشگری، رشد فزاینده اشتغال و تحول مثبت در امر شهرسازی از ثمرات ارزنده فعالیت بخش خصوصی در استان است و تحول همه جانبه و پیشرفت روز افزون را به دنبال دارد.

استاندار گیلان بر لزوم توجه به الگوهای بومی و حفظ محیط زیست در اجرای طرح ها تاکید کرد و افزود:اصالت استان و ارکان هویت بخش آن باید در نمایه جاذبه ها نیز متجلی گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید تعاملات بین بخشی را در سایه رعایت قوانین گسترش دهیم،بر اجرایی نمودن مصوبات این کارگروه با جدیت تاکید کرد.

سالاری با اعلام آمادگی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه استان، رونق بخش گردشگری را از جمله اولویت‌های استان برشمرد و افزود: آمادگی داریم با در نظر گرفتن تسهیلات لازم زمینه رونق بخش گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی در جوامع محلی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه انتخاب یک مشاور برای اجرای طرح های سرمایه گذاری گیلان ضروری است،تصریح کرد:این مشاور باید بتواند تمامی پروژه‌های پیش‌بینی شده در سطح استان را روی نقشه پیاده کند و نظر مشاوره ای آن مبنای تصمیم‌گیری‌های بعدی قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: با این استراتژی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که از قبل پیش‌بینی شده توسط سرمایه‌گذار و مشاور پالایش و سپس آماده اجرا می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشاور در جریان فعالیت های محوله، همه مطالعات انجام شده در سطح استان را تجمیع و بررسی نموده و سپس اعلام نظر می‌کند، اذعان کرد: همه هماهنگی‌ها بین ما و سرمایه‌گذار بایستی از مسیر مشاور به عنوان یک کانال واحد صورت گیرد.

رضا علیزاده نیز در این نشست صنعت گردشگری را چشم اندازی برای تحول همه جانبه و پیشرفت روز افزون دانست و گفت:هم اکنون وضعیت این صنعت در گیلان با تعامل بخش دولتی و خصوصی وضعیت مطلوبی را طی می کند.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری،به جایگاه ممتاز این استان در سالهای اخیر اشاره کرد و توسعه اقتصادی را در گرو حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان این صنعت خواند.

این مسئول به بیان مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری گردشگری استان پرداخت و خواستار رفع مشکلات موجود تا رسیدن به بالندگی اقتصادی گیلان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تعدد پروژه های گردشگری در گیلان؛ 114طرح گردشگری در دست ساخت را مورد بحث قرار داد و بیان داشت:افتتاح این طرح ها اشتغالزایی،رونق اقتصادی و توسعه گردشگری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه 200طرح متقاضی اخذ تسهیلات در حوزه گردشگری استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح ها که مطالعات آن صورت گرفته،در سایه هم افزایی و تعاملات دستگاه های اجرایی محقق می شود.

در ادامه این نشست بیش از ده پروژه گردشگری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانکها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صاحبان این طرح ها به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند که شامل5هتل،1مجتمع خدمات گردشگری،1طرح بومگردی بود.

ارائه طرح پیشنهادی یک شرکت مهندسین مشاوره،بررسی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری گیسوم و طرح ایجاد مجتمع خدمات بین راهی در لوشان از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز