در سی و یکمین جلسه شورای شهر رشت؛

طرح خرید خانه هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی تصویب شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۹:۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۸۲۴۶۸
طرح خرید خانه هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی تصویب شد
در سی و یکمین جلسه شورای شهر رشت ؛ با توجه به زادروز تولد استاد غزل ایران، هوشنگ ابتهاج، طرح خرید خانه هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی در محله استادسرای رشت مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر شهر رشت در ابتدای جلسه، رئیس شورا روز وکیل را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت. سید امیر حسین علوی، همچنین سالروز درگذشت علی اکبر دهخدا را گرامی داشت و تصریح کرد: دهخدا هم در سیاست توانمند بود و هم برای حفظ زبان و ادب پارسی با تدوین لغتنامه بزرگ دهخدا زحمات زیادی کشیده است.

در ادامه جلسه، رضا رسولی با اشاره به زادروز استاد هوشنگ ابتهاج گفت: با توجه به اینکه استاد غزل معاصر ایران در سن ۹۰ سالگی هستند، امروز طرح دو فوریتی خرید خانه هوشنگ ابتهاج آماده شده و با توجه به امضای ۹عضو شورای شهر رشت، تقدیم هیات رئیسه می شود.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا تصریح کرد: با توجه به اینکه جزییات بودجه عمرانی در شورا همچنان در حال بررسی است، بنابراین فرصت خوبی است تا خرید خانه ابتهاج در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

عضو شورا طرح خرید خانه را قرائت کرد و گفت: وظیفه ماست که بزرگان و مفاخر این شهر -که از ستارگان کشور هستند- ارج نهیم و خرید خانه ابتهاج که گلچین گیلانی، پسر خاله وی نیز در آن زندگی می کرده است، اقدام نماییم.

وی تصریح کرد: شورای نخست یادگارهای زیادی از خود بجا گذاشته و ما دیر هم اقدام کرده ایم و باید در زمینه فعالیت های فرهنگ و هنر اقدام های بزرگ و ماندگاری انجام دهیم.

رسولی با اشاره به بودجه های پراکنده ای که هرساله شهرداری در حوزه فرهنگی هزینه می کند، ابراز کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم یک خانه بنام مفاخر این شهر خریداری و به عنوان خانه ادبیات یا فرهنگ و هنر خریداری نماییم.

رسولی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی بجای حرکت های متفرقه بهتر است یک حرکت ماندگار انجام دهیم. هرچند بزرگان زیادی در رشت هستند که می باید ارج نهاد ولی خانه ابتهاج می باید در اولویت باشد. زیرا استاد ابتهاج با وجود کهولت سن در قید حیات هستند و خود نیز اعلام آمادگی کرده است که حاضر است تمام داشته های خود در حوزه شعر و موسیقی را به این مرکز فرهنگی تقدیم نماید.

عضو شورا اذعان کرد: تغییر کاربری خانه ابتهاج قطعا یک حرکت ماندگار برای شورای پنجم در تاریخ استان می ماند.

با رای مثبت اعضای شورای شهر رشت خرید خانه ابتهاج پذیرفته شد. و مقرر شد پیرامون شرایط ثبتی این بنا، احراز مالکیت و قیمت کارشناسی خرید پیگیری های لازم صورت گیرد.

همچنین در جلسه عصر امروز طرح دو فوریتی کیفی سازی آسفالت معابر شهر اعلام وصول شد. این طرح نیز که از سوی رئیس کمیسیون عمران به صحن شورا پیشنهاد شد، شهرداری را ملزم می کند تا در راستای راهبردهای مشخص تعیین شده در طرح، نسبت به بهبود کیفیت آسفالت معابر اقدام نماید.

رضا رسولی الزمات و راهبردهای طرح را توضیح داد و گفت: الزاماتی طی ۷بند در طرح قید شده است، شهرداری را ملزم می کند تا ضمن آموزش به حداقل یک نیروی انسانی در هر ناحیه با جی پی اس، وضعیت آسفالت ناحیه تحت امر خود را پیگیری نماید.

رئیس کمیسیون عمران شورا در مورد این طرح اظهار کرد: وضعیت آسفالت معابر شهر بسیار اسف بار است و هر سال دهها میلیارد صرف هزینه آسفالت مجدد می شود ولی باز خورد لازم را هم ندارد. بنابراین بنظر می رسد منابع درآمدی که به سختی کسب می شود، حیف و میل می گردد.

وی افزود: بخشی از کارکرد مشاور پروژه آسفالت شهرداری اخذ شده و با شرایط فعلی رشت بومی سازی شده است. و نگاه کمیسیون عمران شورا این است که در یک افق دو ساله ضمن اینکه مطالبات سازمان عمران باید پرداخت شود، نسبت به تجهیز و کیفی سازی ماشین آلات کارخانه آسفالت اقدام نماییم.

پس از توضیحات رئیس کمیسیون عمران شورا، این طرح نیز مصوب شد.

 

نظر شما