استاندار گیلان:

ساماندهی رودخانه‌های رشت با رویکرد توسعه گردشگری انجام گیرد / لزوم افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری رودخانه‌های رشت

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۴:۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۸۲۶۷۴
ساماندهی رودخانه‌های رشت با رویکرد توسعه گردشگری انجام گیرد / لزوم افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری رودخانه‌های رشت
استاندار گیلان در اولین جلسه کمیته راهبری شهر رشت گفت: ساماندهی رودخانه‌های رشت با رویکرد توسعه گردشگری انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و تعدادی از مدیران استانی و شهری ذیربط برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد دارم تمرکز روی بخشی از رودخانه گوهررود و همچنین تالاب عینک که جذابیت گردشگری خاصی برای سرمایه‌گذاران دارد، قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه اجازه واگذاری مالکیت و اجاره اماکن عمومی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را نداریم، خاطر نشان کرد: اجازه هر نوع فعالیت برروی سطح آب با مشارکت سازمان های متولی داده شود.

استاندار گیلان دغدغه اصلی را معضل ترافیک پس از اجرایی شدن هر نوع پروژه گردشگری در حاشیه و سطح تالاب عینک و رودخانه گوهررود دانست و تأکید کرد: در این محورها بایستی دسترسی مستقل، با ظرفیت کافی دیده شود تا ترافیک روان گردد.

دکتر مصطفی سالاری تصریح کرد: درخصوص رفع مشکل آلودگی رودخانه‌ها و سرریز فاضلاب به داخل آن ها، سازمان آبفای استان جلوتر از بقیه حرکت کند و برای حل این معضل گام‌های اجرایی مؤثر را بردارد.

وی بر لزوم توجه به بخش خصوصی از حیث سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: برای اینکه تالاب عینک و رودخانه‌های شهر رشت به معنای واقعی تبدیل به یک جاذبه گردشگری شوند، لازم است کاربری‌های خدماتی مختلف در منطقه تعریف شود.

استاندار گیلان در پایان اظهار کرد: در برخی نقاط شهری که ظرفیت و پتانسیل گردشگرپذیری وجود دارد باید به نحوی عمل شود که زندگی شبانه‌روزی جریان داشته باشد و مغازه‌ها و مراکز خدماتی فعال باشند تا از این طریق برای مردم شهر درآمد پایدار ایجاد شود؛ در این خصوص افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری رودخانه‌های رشت امری ضروری است.

 

نظر شما