گیلان جزو ۴ استان برتر کشور

۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۳:۰۲:۱۷
کد خبر: ۶۸۳۷۶۶
گیلان جزو ۴ استان برتر کشور
با صدور 125 هزار سند مالکیت روستایی ، گیلان در ردیف 4 استان برتر کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت : از 15 سال پیش ، با شروع صدور اسناد مالکیت روستایی تاکنون ، 125 هزار سند مالکیت روستایی در گیلان صادر شده است که با صدور این تعداد سند ، گیلان در ردیف 4 استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.

جعفر مفیدی با اشاره به اینکه گیلان 3 هزار روستا دارد افزود : صدور اسناد روستایی همچنان ادامه دارد.

وی به اجرای طرح کاداستر یا حدنگار نیز اشاره و خاطر نشان کرد : در راستای اجرای این طرح ملی از ابتدای سال 95 تاکنون ، 690 هزار سند حد نگار در مناطق شهری و روستایی گیلان صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان افزود : در طرح حد نگار که قرار است به مدت 5 سال اجرا شود صاحبان املاک بدون سند رسمی یا دارندگان اسناد قدیمی می توانند با ثبت نام غیر حضوری در سایت "ثبت ملک دات آی آر" برای دریافت اسناد مالکیت تک برگی اقدام کنند.

جعفر مفیدی همچنین از صدور 100 هزار سند مالکیت ، در 11 ماه گذشته سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد : از این تعداد 6 هزار سند با همکاری بنیاد مسکن در روستاهای گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه از بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار مساحت گیلان حدود 1 میلیون هکتار، اراضی ملی ، ساحلی و مرتع ، کمتر از 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی و کمتر از 100 هزار هکتار اراضی شهری است گفت : برای جلوگیری از تجاوز به حریم ملی و زمین خواری ، تاکنون برای 98 درصد اراضی ملی استان حدود 1 میلیون سند مالکیت صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان افزود : در حال حاضر نیز 100 هزار پرونده برای صدور اسناد مالکیت در ادارات ثبت اسناد و املاک استان تشکیل شده است که با تشکیل هیات های رسیدگی و بازدید های میدانی در صدد تسریع در صدور اسناد هستیم.

 

نظر شما