رئیس خانه احزاب ایران :

رویکرد خانه احزاب وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع حزبی است

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۰۹:۵۹:۴۶
کد خبر: ۶۸۹۲۳۷
رویکرد خانه احزاب وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع حزبی است
رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه احزاب باید در پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند،گفت: رویکرد خانه احزاب وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع حزبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، حسین کمالی در مراسم افتتاحیه خانه احزاب گیلان  افزود: منافع ملی مان را در هیچ جا نباید قربانی اهداف جناحی مان کنیم .

وی تصریح کرد: گیلان از نظر سیاسی نسبت به بسیاری از مناطق کشور توسعه یافته تر است  واکنون نیز استان هشتم و جزو استان های اول کشور است که در ان خانه احزاب راه اندازی میشود.

وی گفت: متاسفانه بدلیل نوع فرهنگی که در جامعه داریم ، یاد نگرفتیم باهم کار کنیم، حرف بزنیم  و دوستی داشته باشیم؛ از اینرو ، زمانی کار تاجایی پیش رفت که علاوه بر الفاظ نامناسب به هم حمله کردند و موجب تعطیلی خانه احزاب شد.

کمالی افزود: در دور جدید فعالیت؛  خانه احزاب کار را با بحث های صنفی و بدون گرایشات سیاسی آغازکرد و همین امر موجب شد طی دو سال و نیم از فعالیت خود نوعی دوستی بین احزاب شکل بگیرد .

وی با بیان اینکه اکنون بحث های صنفی کمتر است، اضافه کرد: آنچیزی که ما قبلا دنبالش بودیم، در حال شکل گیریست و نوعی از همدلی بین احزاب شکل گرفته که امیدواریم بتوانیم از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی با تقسیم بندی احزاب به سه گروه اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و میانه روها گفت:  نگاه مان اینست که هیچ کدام از این گروهها حذف نشوند و طی این مدت ؛ این گروه ها دیدگاه های مشابهی پیدا کرده اند.

کمالی با بیان  اینکه در آینده نزدیک باید تغییرات بنیادی رادر این بخش شروع کنیم ، گفت: در مراحل نهایی بازنگری قانون احزاب هستیم که در آینده نزدیک به صورت لایحه ارائه می شود.

وی یادآورشد: در زمان حوادث دیماه، وزارت کشور کار بسیار هوشمندانه ای را انجام داد و از احزاب برای نظر خواهی و پیش رو قراردادن راهکارهایی از سوی آنها  دعوت کرد.

کمالی گفت: همچنین دو هفته قبل نیز نشست فصلی به عنوان ارزیابی و بررسی حوادث دیماه داشتیم که این موارد تا کنون سابقه نداشته است.

وی از خانه احزاب گیلان خواست تا این مجمع را تبدیل به مجمع همدلی، وفاق و دوستی بکنند و برای حل مشکلات و سازندگی و رفع مشکلات مردم راهگشا باشند.

وی تصریح کرد: گیلان استانی با ظرفیت و ثروتمند اما فقیر است که بسیاری نمی توانند این فقر را تشخیص دهند ؛ مردم در روستاها خیلی فقیرند و برای حداقل ها مشکل دارند .

کمالی خطاب به اعضای خانه احزاب گیلان ادامه داد:  شما بایستی زبان مردم باشید و در روستاها و شهرها دست بدست هم دهید و  از شما بوی سازندگی و عمران بلند شود و مردم احساس کنند فقر و فلاکت دور می شود .

رئیس خانه احزاب ایران گفت: انتظار داریم که در چارچوب وظایف ملی ، منافع ملی اصل باشد و وحدت داشته باشیم ؛ اول منافع ملی و بعد منافع جناحی بطوری که منافع ملی مان را هیچ جایی نباید قربانی اهداف جناحی مان کنیم.

کمالی خاطر نشان کرد: همه مردم ، شهروندان همین سرزمین هستند و شما بایستی تفکرات انها را به هم نزدیک کنید و بین آنها هم افزایی بوجود آورید  و کاری کنید که عملکرد شما برای مردم سعادت بیاورد.

وی با بیان اینکه همیشه نمی توان هیچ چیز نگفت و ساکت نشست ، باید حرف زد و تغییر و تحول ایجاد کرد ،ادامه داد: پیشنهاد داریم کمیسیون ماده 10 احزاب از قانون احزاب حذف شود چرا که این کمیسیون برای احزاب محدودیت ایجاد می کند.

وی گفت: ما برای همه بخش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی زیست محیطی نیاز به نگاه نو داریم و اگر قرار باشد نگاه همان قبلی باشد ، تحولی ایجاد نخواهد شد.

کمالی با تاکید بر ضرورت رقابت سازنده احزاب گفت: احزاب بایستی رقابت داشته باشند و باید از گفت و گو های چالشی و اختلاف انگیز پرهیز کنند.

وی افزود: هر حزبی بایستی برنامه های خود را برای  اداره کشور ارائه دهد و این برنامه در رقابت باهم پیش روی قرار بگیرند و مردم با توجه به این برنامه ها مدیران شان را انتخاب کنند .

رئیس خانه احزاب ایران گفت: در دولت پاسخگو نخستین مشخصه توسعه یافتگی حق انتخاب بیشتر است

وی اضافه کرد:رفع موانع توسعه یافتگی در سطح ملی و منطقه ای از وظایف ماست و بایستی بتوانیم با همدلی روز افزون زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز