رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه:

هرگونه عرضه و فروش وحوش در خطر انقراض در بازارهای محلی ممنوع است

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۵:۰۸
کد خبر: ۶۸۹۳۳۳
هرگونه عرضه و فروش وحوش در خطر انقراض در بازارهای محلی ممنوع است
هرگونه خرید و فروش گونه های در خطر انقراض و نادر جانوری و عرضه ی آن در بازار اکید ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، جعفر میرزایی رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این مطلب گفت: در آستانه سال نو عده ای از سودجویان با سواستفاده از عدم آگاهی شهروندان اقدام به عرضه و فروش گونه های نادری همچون لاک پشت های کوچک، انواع سمندرها و دیگر جانوران می کنند که براساس قوانین محیط زیست ممنوع می باشد.

وی افزود: متاسفانه این اقدام علاوه بر مشکلاتی که برای محیط زیست منطقه و اکوسیستم های محلی بوجود می آورد همه ساله باعث تلفات زیاد ناشی از عدم آشنایی شهروندان با نوع زیستن این جانداران می شود و این عمل جز تهدید و نابودی ذخایر زیستی کشور در ازای جاه طلبی و خودخواهی انسان ها ره آوردی به همراه ندارد.

میرزایی گفت مامورین یگان حفاظت و کارشناسان پایش محیط زیست شهرستان بصورت محسوس و نامحسوس اقدام به گشت زنی در بازارها می کنند و با عرضه کنندگان این جانداران برخورد قانونی خواهند کرد.

وی گفت :در این راستا امروز به تعدادی از فروشندگان ماهی قرمز و زینتی تذکر داده شد تا اکیدا از عرضه گونه های خاصی همچون لاک پشت و سمندر خودداری کنند.

رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد :این برداشت فکری که بعد از تعطیلات با رها سازی انواع ماهی و جانداران تزیینی در اکوسیستم های آبی منطقه همچون رودخانه ها و برکه ها کاری هم سو با اهداف محیط زیست انجام می شود، باوری نادرست است که در بیشتر موارد صرفا به محیط زیست آسیب وارد می شود چرا که بعضا این گونه های جانوری چنانچه از شوک ورود به محیط جدید جان سالم به در برند، خود تبدیل به یک گونه مهاجم و آفت می شوند و لطمات جبران ناپذیری به ذخایر گونه های محلی و بومی منطقه وارد می کنند.

میرزایی گفت: باید به خاطر داشته باشیم که نوروز، آیین بزرگداشت حیات و نو شدن و زنده شدن طبیعت است و اینگونه که هرسال میلیون ها قطعه ماهی و اتواع دیگر جانداران را به مسلخ خودخواهی خود میبریم با روح جشن های بهاری هیچ سنخیتی ندارد و جایگاهی در فرهنگ باستانی نوروزی ایرانیان ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز