در سی و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت :

بررسی برنامه های ساعت زمین/ تعیین تکلیف آب نمای بوستان ملت رشت

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۵:۵۲:۰۶
کد خبر: ۶۸۹۷۰۴
بررسی برنامه های ساعت زمین/ تعیین تکلیف آب نمای بوستان ملت رشت
در سی و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت برنامه های روز ساعت زمین بررسی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با گرامی داشت ۲۵ اسفند روز شهردار اظهار کرد:به زودی شاهد حضور گردشگران نوروزی هستیم و باید مشکل آسفالت شهر برطرف و در میادین و بلوارها نسبت به کاشت گل و گیاه اقدام شود.

فاطمه شیرزاد افزود: در مسیرهای اصلی اقدامات خوبی در راستای زیباسازی انجام شده و باید این اقدامات تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های روز ساعت زمین تصریح کرد: درتلاش به منظور ارتقای فرهنگ اجتماعی و جایگزینی انرژی پاک هستیم.

شیرزاد بیان کرد: یکی دیگر از مباحث پیرامون برگزاری برنامه های ساعت زمین اصلاح الگوی مصرف بوده و سعی داریم پیام خود را در این راستا به مسئولانی که در سطح کلان تصمیم گیری می کنند برسانیم.

 وی با اشاره به آلودگی های خاک، آب و...بیان کرد: کمبود منابع آب یکی از مخاطرات جدی است و باید در اینباره راهکار عملیاتی ارائه شود.

 رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با بیان اینکه باید در راستای توسعه پایدار گام برداریم گفت: کاهش آسیب های زیست محیطی از جمله برنامه شهرداری ها است و باید این پیام را به مردم انتقال دهیم .

شیرزاد افزود: مراسم مربوط به روز ساعت زمین در چهارم فروردین ماه در پیاده راه فرهنگی انجام و چراغ های ساختمان شهرداری در آن روز برای دقایقی خاموش می شود.

وی با بیان اینکه در برنامه های ساعت زمین در راستای ارتقای برنامه های زیست محیطی گام برداشته شود تصریح کرد: برگزاری مسابقه عکس یکی دیگر از برنامه های این روز است و از برگزیدگان این مسابقه در صحن کمیسیون بهداشت شورا تجلیل می شود.

شیرزاد بیان کرد:  امیدوارم همه ما به عنوان یک شهروند آگاه در راستای کاهش مصرف سوخت گام برداریم و استفاده از لامپهای کم مصرف در این مورد تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به افتتاح نخستین بازارچه صنایع دستی بانوان با عنوان گیل بانو در بوستان کشاورز اشاره و اظهار کرد: زنان در ایجاد اشتغال و چرخه تولید نقش مهمی دارند.

شیرزاد با اشاره به راه اندازی آب نمای پارک ملت رشت گفت: تا کنون چندین مرحله از این آب نما بازدید کرده ام و با توجه به ورود گردشگران نوروزی به رشت انتظار می رود هر چه سریعتر نسب به راه اندازی مجدد آن اقدام شود.

وی خواستار پرداخت حقوق و عیدی کارگران شرکتی و حجمی شهرداری رشت شد و بیان کرد: طی سالهای گذشته اقدامات خوبی توسط شهرداری رشت پیرامون سراوان انجام شده و امیدوارم در سالهای ۹۷ هم در این حوزه گامهای موثری برداشته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با قدردانی از عملکرد کمیسیون ترافیک شورای رشت تصریح کرد: در این کمیسیون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و یکی از کمیسیون های موفق شورای رشت در این دوره است.

شیرزاد به وضعیت زیر گذر میدان شهدای گمنام و پل گاز اشاره و بیان کرد: این دو مسیر جزو نقاط پر تردد بوده و باید به مباحث زیباسازی در آنها بیشتر توجه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز روز شهردار را به همه شهرداران به ویژه مسعود نصرتی شهردار رشت تبریک گفت و اظهار کرد: از همه فرزندان پاک و بی ادعای رشت در شهرداری تشکر می کنم.

اسماعیل حاجی پور افزود:خدمت به مردم افتخاری است که نصیب ما شده و امروز با تمام توان در تلاش برای رفع مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه طبق وعده ای که در کمیسیون ترافیک داده بودیم امروز ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل و عمومی رشت می شود گفت: دو اتوبوس نوسازی شده هم به این ناوگان افزوده می شود.

حاجی پور بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در سال آینده نیز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و باید بسترهای لازم برای سهولت در استفاده از حمل و نقل عمومی برای شهروندان مهیا شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با ابراز گلایه از تخلفات رانندگی در رشت اظهار کرد: تا کنون ۳۲ هزار و ۷۰۰ مورد تخلف رانندگی در رشت ثبت شده و این روند نگران کننده است.

حاجی پور افزود: از رانندگان تقاضا دارم مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه به وضعیت آب نمای پارک ملت اشاره و اظهار کرد: احداث آب نمای پارک ملت هزینه های فراوانی به شهر تحمیل کرد و در حال حاضر رها شده است.

محمد حسن علیپور با ابراز گلایه از عدم پرداخت عیدی کارگران حجمی و شرکتی شهرداری رشت تصریح کرد: کارگران از این بابت ناراضی هستند و باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات آنان اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به برنامه پاکسازی محلات به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز اظهار کرد: با تاکیدات رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مبنی بر پاکسازی همه روزه محلات رشت این موضوع در دستور کار قرار گرفت و حجم قابل توجه ای از زباله جمع آوری شده است.

علی مقصودی افزود: مکانی به منظور  دپوی موقت زباله توسط شهرداری رشت ایجاد و برای ریختن نخاله های ساختمانی شهروندان نیز برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به گل کاری و درختکاری در میادین رشت تصریح کرد: این اقدام از چند ماه قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد توسعه پایدار به منظور برگزاری مراسم روز ساعت برنامه ریزیهایی انجام داده است.

طیبه بینا افزود: این برنامه ها با مشارکت سازمانهای مردم نهاد انجام می شود و در چهارم فروردین در مکان پیاده راه فرهنگی رشت برنامه های روز ساعت زمین برگزار می شود.

وی بازی نور و سایه، برگزاری مسابقه عکس و... را از جمله برنامه های روز ساعت زمین در رشت دانست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز