یک بَهله جغدتالابی مصدوم تحویل حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه شد

۱۳۹۷/۰۱/۰۳ - ۲۱:۴۸:۰۶
کد خبر: ۶۹۰۸۸۳
یک بَهله جغدتالابی مصدوم تحویل حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه شد
یک بَهله(واحد شمارش پرندگان شکاری) جغد تالابی مصدوم توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل اداره محیط زیست آستانه اشرفیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، جعفر میرزایی رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: یکی از دوستداران حیات وحش، این جغد مصدوم را در حالی که قادر به پرواز نبود تحویل کشیک نوروزی اداره شهرستان داد و پس از بررسی های اولیه، پرنده مصدوم برای درمان و تیمار تحویل دامپزشک اداره کل شد.

جغدها رفتگران طبیعت هستند و آفات جانوری را از بین میبرند ولی به دلیل تخریب جنگل ها و گسترش شهرنشینی زیستگاه آنها مورد تهدید واقع شده است. جغدها با شکار موش و سایر جوندگان موذی، نقش مهمی در کنترل جمعیت آفات جانوری در مناطق مسکونی شهری و روستایی دارد.

میرزایی افزود : برخی باورهای خرافی نظیر شوم بودن این پرندگان زیبا ریشه در اعتقادات نادرست دارد و باید اصلاح شود. باید باور داشته باشیم که نه در عرف و نه در شرع هیچ گونه حیوان آزاری تایید نشده و بلکه همیشه مورد نکوهش قرار داشته.

جغدهای تالابی گونه‌ای از جغدها هستند که در علفزارها و دشت‌های باز، مناطق باز کناری تالاب و تپه‌های ماسه‌ای زندگی می‌کنند.این حیوان یکی از بالاترین پراکنش‌ها را در میان تمامی پرندگان دارد و در تمام قاره‌ها به جز استرالیا و قطب جنوب حضور دارد. جغد تالابی پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است یعنی برخی از آن‌ها در زمستان به نقاط گرمتر کرده و بیشتر آنها یکجانشین هستند اما در جستجوی غذایشان که جوندگان هستند جابجا می‌شوند و در جایی که جمعیت طعمه‌هایشان کم شده باشد نمی‌مانند.

از گونه های حمایت شده است و جمعیت نسبتا خوبی در ایران دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز