اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی

۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۱۰:۰۹:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۵۱۲
اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره حفره های امنیتی اپلیکیشن های موبایلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح این خبر اظهار داشت: هر روز بر کاربران نرم افزارهای پیام رسان موبایلی افزوده می شود اما نکته ای که در کنار این اقبال روز افزون قابل تامل و تعمق است، عدم توجه به سطح دسترسی هایی است که کاربران هنگام نصب نرم افزار با دستان خود در اختیار سرویس دهندگان این قبیل از نرم افزارها می گذارند و بدین ترتیب زمینه ی نقض حریم خصوصی برای سرویس دهندگان پیام رسان های موبایلی نسخه خارجی به راحتی فراهم می‌شود.  

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص یکی از این نرم افزار های پیام رسان گفت : خواندن لیست مخاطبان یا اطلاعات تماس ذخیره شده در گوشی، فعال کردن میکروفون، استفاده از دوربین دستگاه بدون اطلاع کاربر و ... نمونه ای از سطح دسترسی هایی است که سرویس دهنده جهت فعال سازی نرم افزار به آن نیاز دارد.  

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه استفاده از نرم افزارهای پیام رسان بومی و ملی تولید داخل برای حفظ حریم خصوصی افراد و مقابله با تهدیدات و آسیب های جدی شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل نسخه خارجی ضروری است، بر اهمیت حمایت از شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل بومی و ملی تولید داخل تاکید کرد .

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز