جعفرزاده ایمن آبادی در دیدار هیات های پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی:

تجارب پیشرفت های دو کشور زمینه ساز توسعه روابط هستند

۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۰:۰۷:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۸۶۹
تجارب پیشرفت های دو کشور زمینه ساز توسعه روابط هستند
آفریقا دارای معادن و ذخایر بزرگی است که در دهه اخیر توانسته با اقدامات اساسی در حوزه های اقتصادی و کشاورزی و صنعتی پیشرفت هایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  با نمایندگان پارلمان آفریقای جنوبی در حاشیه اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس گروه پارلمانی در این دیدار  که خانم زرآبادی و رضائی و  ذولقدر نیز حضور داشتند، گفت: آفریقا دارای معادن و ذخایر بزرگی است که در دهه اخیر توانسته با اقدامات اساسی در حوزه های اقتصادی و کشاورزی و صنعتی پیشرفت هایی داشته باشد.

وی افزود: ایران تمایل دارد در قالب گروه های دوستی نسبت به انتقال تجارب با کشور آفریقای جنوبی تعامل نماید. ایران کشور صلح آمیزی است و از جنگ و اختلاف پرهیز می کند و پیام آور صلح در منطقه است.

جعفر زاده ایمن آبادی اظهار داشت:  تلاش های ایران در حوزه اقتصاد و آموزش در حال به ثمر نشستن است ایران اکنون دارای سند توسعه آموزش و پرورش  هست و  در حوزه بهداشت  سلامت در چند سال گذشته اقدامات موثری انجام شده و بودجه قابل توجهی به آن اختصاص یافته است. در کشاورزی از روش های نوین و صنعتی کردن آن استفاده کرده ایم و آمادگی داریم این تجارت را در اختیار آفریقای جنوبی قرار دهیم.

 زرآبادی نیز در این دیدار گفت:  امیدوارم روابط دو کشور در حوزه اقتصادی با فعال شدن اتاق های بازرگانی گسترش یابد. و با توجه فرهنگ های متفاوت موجود در آفریقای جنوبی که می تواند به عنوان یک نکته مثبت باشد، ما شاهد آن هستیم که از توانمندی های زنان به صورت بالقوه در حال استفاده است و انتظار داریم در مدیریت عالی آفریقای جنوبی ایفای نقش نماید.

 رضایی در این دیدار گفت: اشترکات فرهنگی، توسعه پایدار، ظلم زدایی و اقدام علیه خشونت سازمان یافته اقدامات مثبتی است که انتظار داریم در بین دو کشور عملیاتی گردد. 

ذولقدر: دراین  دیدار با اشاره زندگی درس آموز ماندلا بر گسترش روابط دو کشور به خصوص روابط پارلمانی تاکید کرد.

سخنگوی مجلس آفریقای جنوبی نیز در این دیدار گفت: آفریقای جنوبی مامن فرهنگ های مختلف است، همه ادیان و نژاد های مختلف کنار یکدیگر هستند و آزادی ادیان محترم است. در آفریقای جنوبی 11 زبان رسمی وجود دارد. هر شخصی در انتخاب زبان خودش مخیر است و هم می تواند فرهنگ خود را نیز تغییر دهد.

وی بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن توافقات شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز