تقویت جایگاه مددکاران مراکز درمانی گیلان در حوزه سلامت

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۷:۲۲
کد خبر: ۶۹۶۱۱۷
تقویت جایگاه مددکاران مراکز درمانی گیلان در حوزه سلامت
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با مددکاران مراکز درمانی گیلان، از تقویت جایگاه مددکاری در حوزه سلامت برای ارتقای سلامت مردم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک روز مددکار و اعیاد مبعث و ماه رجب، در این نشست گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتقای سلامت جامعه مردم از طریق حمایت طلبی از مشارکت سازمان های مردم نهاد است، تا با مشارکت و همراه کردن همه مردم برای حفظ سلامت جامعه اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که در ساختار تشکیلاتی جدید، تمامی مدکاران اجتماعی در زیر گروه معاونت اجتماعی دانشگاه فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: مددکاران اجتماعی نگهبانان سلامت بیماران در بیمارستان ها هستند تا مبتلایان به یک بیماری جسمی دچار بیماری های روحی و روانی نگردند. وی ادامه داد: بر اساس بر نامه راهبردی دانشگاه، سال جاری به عنوان سال اجتماعی کردن مقوله سلامت در استان گیلان مد نظر قرار گرفته است که این کار بزرگ باید با دستان توانایی تمامی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به انجام برسدو در این زمینه، مددکاران شاغل در دانشگاه، علاوه بر نگهبانی سلامت بیماران باید سلامت کارکنان دانشگاه را نیز به نحوی پایش نمایید.

دکتر یوسف زاده ضمن تبین برنامه راهبردی دانشگاه برای مدکاران بیمارستانی، یاد آور شد: هدف­ گذاری ها به عنوان نخستین گام تحقق چشم ­انداز ارتقای سلامت اجتماعی استان، از سوی شورای سلامت اجتماعی دانشگاه مشخص شده است و از آن به بعد مقوله اجتماعی سلامت بر مبنای این هدف گذاری به پیش خواهد رفت، تا با همراه کردن مردم برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه که همان سلامت فرد فرد افراد جامعه نیز هست به سوی یک مسیر تعالی برای رسیدن به جامعه ای سلامت محور گام بر داریم.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که در گذشته کار مدکاران بیمارستانی بسیار محدود و در حد تخفیف گرفتن هزینه بیمارستانی بیماران بود، تصریح کرد: با توجه به این که سال جاری سال اجتماعی شدن مقوله سلامت در استان گیلان است، و این فرصت برای کسانی که علاقه مند به سلامت جامعه هستند، فراهم شده تا به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشت مادی، با همراه شدن با این قطار در حرکت دانشگاه، نقش و رسالت خود را برای فراگیر شدن مقوله اجتماعی سلامت ایفا نمایند. وی تاکید کرد: هر کاری که با مردم و برای انجام شود، مطمئنا رضای خداوند را نیز در پی خواهد داشت و یک رضایت شخصی و درونی نیز برای خود افراد نیز ایجاد خواهد نمود.

دکتر علی داودی  معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گفت: اجتماعی شدن سلامت به معنای مشارکت ساختارمند مردم در نظام سلامت جامعه است و برای استقرار این مهم نیازمند همراه کردن سایر سازمان ها و عوامل تاثیر گذار بر مقوله سلامت هستیم تا با توانمندسازی و آموزش افراد جامعه علی الخصوص جامعه شهری که بیش از 70 در صد جمعیت را به خود اختصاص داده اند، بتوانیم به نحوی برای رسیدن به یک جامعه سلامت محور که آرزوی دیرینه تمام دوست داران عرصه سلامت است، گام بر داریم.

دکتر داودی با اشاره به این که مسوولیت تامین سلامت اجتماعی جامعه فراتر از یک سامانه تخصصی تحت عنوان وزارت بهداشت و یا دانشگاه های زیر مجموعه آن است، تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه ای سلامت محور، نیازمند رسیدن به حلقه مفقوده حلقه سلامت که خود مردم هستند و سپس هماهنگی و همکاری بین بخشی است که بالغ بر 70 درصد از مسایل سلامت جامعه به آن ها ارتباط دارد می باشیم. وی جایگاه مدکاران بیمارستانی را برای همراه کردن حلقه مفقوده سلامت بسیار مهم دانست و از مددکاران بیمارستانی خواست تا برای فراگیر شدن مقوله اجتماعی سلامت تلاش کنند.

سپس مدکاران شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه از بین خودشان دو نفر را برای تصدی مسوول مدکاری معاونت اجتماعی دانشگاه انتخاب و به معاونت اجتماعی دانشگاه معرفی نمودند تا از بین آ ن دو یک نفر به عنوان مسوول مددکاری معاونت اجتماعی برگزیده شود.

در ادامه با اهدای لوح سپاس از 38 نفر از مددکاران شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز