جلسه مشترک مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گیلان با معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در آستارا ؛

فرماندار آستارا: کاستی های اب و فاضلاب برای مردم این شهرستان مشکل ساز شده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۴ - ۱۰:۰۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۶۳۹۶
فرماندار آستارا: کاستی های اب و فاضلاب برای مردم این شهرستان مشکل ساز شده است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: متاسفانه به دلیل عدم اقدامات جدی در سال های گذشته در زمینه بهسازی و ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب ، کاستی های این حوزه برای مردم این شهرستان مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، یونس رنجکش در جلسه مشترک مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گیلان با معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص رسیدگی به مشکلات و برنامه های آب و فاضلاب آستارا افزود: نبود زیرساخت های مناسب در بحث دفع فاضلاب و همچنین تامین آب شرب مناسب از جمله کاستی های جدی در آستارا است که باید با جدیت و پیگیری های ملی برطرف شود.

وی ادامه داد: این شهرستان از نظر تامین آب شرب در سطح شهر و روستا با کمبود روبه‌رو است و به دلیل گردشگر پذیر بودن مصرف آب و استفاده از منابع شهرستان بالا است به همین دلیل مردم ساکن منطقه با مشکل و چالش روبه رو هستند.

 وی اظهار داشت: هر چند که برنامه ریزی هایی برای تکمیل تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان در حال انجام است اما با اعتبارات ناچیزی که تخصیص می‌یابد این پروژه‌های ملی تا سالیان سال طول میکشد.

 وی افزود: نیازمند برنامه‌ریزی های ضربتی برای اجرا و تکمیل طرح های آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای آستارا هستیم و با توجه به مرزی بودن این شهرستان اهمیت اجرای آن به شدت احساس می شود.

 وی گفت: حفظ امنیت بهداشت و تامین سلامت عمومی شهروندان از تکالیف دستگاه‌های متولی است و انتظار داریم در این زمینه جدیت بیشتری را شاهد باشیم.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از همه اقدامات انجام گرفته توسط دولت در آستارا به منظور رفع مشکلات و کمک به توسعه این شهرستان اضافه کرد: اولویت بندی های سازمان های مربوطه برای تکمیل طرح‌های عمرانی عمومی باید بر اساس نیازها و شرایط جغرافیایی و وضعیت شهرستان ها باشد که آستارا  نیز در کشور از این اولویت ها به دلیل محرومیت های که دارد باید برخوردار شود.

رنجکش ادامه داد: در نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر وارد شهرستان آستارا شدند و این جمعیت ۱۰ برابر جمعیت ساکن منطقه بوده است همچنین در صورت وجود زیرساخت‌های کامل باز هم مصرف و بهره مندی از تاسیسات موجود برای یک جمعیت ده برابری بود که جوابگو نبوده است.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات شهرستان نیازمند طرح های با اولویت های کوتاه و بلندمدت هستیم که در این زمینه پیش‌بینی‌هایی در سطح شهرستان انجام شده است اما باید منابع مالی آن تأمین شود و در صورت تامین اعتبارات می توانیم در سال ۹۷ بخش قابل توجهی از مشکلات تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی شهرستان را برطرف کنیم.

 وی همچنین به ساخت سد لاستیکی در آستارا توسط شرکت آب منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح بزرگ که به همت دولت تدبیر و امید در سال ۹۶ آغاز شده است می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی و همچنین کشاورزی منطقه را داشته باشد.

 وی همچنین خواستار برنامه ریزی های شرکت آب و فاضلاب در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در شهرستان با مشارکت مردم شد‌.

مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه با تشکر از فرماندار آستارا به دلیل بیان شفاف مشکلات منطقه وهمچنین پیگیری های مربوطه گفت : برای تسریع در روند پروژه های آب و فاضلاب تلاش خواهیم کرد تا اقدامات موثر با توجه به منابع موجود انجام گیرد.

وی اضافه کرد: برای رفع برخی مشکلات به صورت موقت با اجرای طرح‌های پیشنهادی آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان آستارا برای احداث یک دهنه چاه در منطقه قره سو و همچنین تکمیل شبکه انتقال بهارستان موافقت می شود و اعتبارات لازم تامین تامین خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت : این شهرستان به دلیل شرایط خاص آن نیازمند توجه است و تلاش می‌کنیم تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد .

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب های شهری و روستایی استان گیلان و کارشناسان شرکت‌کننده توضیحاتی را پیرامون اجرای پروژه های شهرستان آستارا ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز