همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی هفته سلامت در رشت برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۳:۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۹۹۶۳۸
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی هفته سلامت در رشت برگزار شد
به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت؛ اداره ورزش و جوانان گیلان، مجمع خیرین سلامت گیلان، اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی و عینک سازان، وسازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در پارک قدس رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، در آستانه فرا رسیدن هفته ملی سلامت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی هفته سلامت با حضور با حضور مسوولان، اساتید، کارکنان شاغل و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم، هنرمندان، اصحاب رسانه در پارک قدس رشت برگزار شد.

دکتر محمد عباسی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار هفته سلامت سازمان بهداشت جهانی، در این همایش ورزشی، گفت: ورزش تنها دارویی است که نیاز به تجویز پزشک و مراجعه به هیچ داروخانه ای ندارد، هر کس که به فکر سلامتی است، باید سعی کند روزانه به فعالیت های بدنی بپردازد تا دچار بیماری های غیر واگیری چون دیابت، فشار خون، اضافه وزن و... نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: یکی از برنامه های مهمی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تکیه بر مشارکت مردم در دستور کار دارد، بحث اجتماعی کردن مقوله سلامت است که باید با کمک و همکاری شما مردم عزیز برای رسیدن به یک جامعه سلامت محور و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد: هیچ دستگاهی قادر نیست به تنهایی و بدون پشتوانه و همکاری مردم یک جامعه سالم ایجاد کند، مگر این که مردم آن جامعه با متولیان سلامت خود ارتباط دوسویه داشته باشند، که کانون سلامت محله نقطه اتصال این ارتباط دوسویه است که اولین مورد آن نیز  به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سرای محله حمیدیان رشت باز گشایی شد.

در ادامه مردم و مسوولان پس از پیاده روی در پارک قدس رشت، روبروی ساختمان کلاه فرنگی پارک به ورزش صبحگاهی پرداختند. سپس به قید قرعه به حدود 100 نفر از شرکت کنندگان جوایز ارزنده سلامت محوری؛ (فشار سنج، دستگاه اندازه گیری قند خون، ترازوی وزن کشی...  ) کارت هدیه و ... اهدا شد.

گفتنی است: این همایش به همت روابط عمومی و اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت؛ اداره ورزش و جوانان گیلان ، مجمع خیرین سلامت گیلان اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی و عینک سازان، و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، در پارک قدس رشت برگزار شد  و  هدایای آن، از سوی معاونت غذا و دارو، معاونت بهداشتی و اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجمع خیرین سلامت استان گیلان و  اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی و عینک سازان رشت، تهیه شده بود. 

در حاشیه این مراسم نیز، به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت دانشجویان عضو کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  ایستگاه سلامت جهت کنترل فشار خون و قند خون در محوطه پارک قدس رشت برگزار شد و طی آن اطلاعات بهداشتی از طریق توزیع پمفلت های آموزشی و برگزاری تئاتر سلامت در اختیار شهروندان قرار گرفت. همچنین، تیمی از مرکز فوریت های پزشکی گیلان همراه با یک دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس، در طول برنامه تیم حاضر در مراسم را همراهی نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز