به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار گیلان انجام شد:

دیدار شهردار رشت با جمعی از جانبازان بالای ۷۰ درصد گیلان

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۱:۳۵:۲۱
کد خبر: ۷۰۰۰۲۱
دیدار شهردار رشت با جمعی از جانبازان بالای  ۷۰ درصد گیلان
به مناسبت ولادت سپهسالار میدان کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار گیلان،شهردار رشت با جمعی از جانبازان بالای 70درصد گیلان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا  گیلان  ،دکتر نصرتی در نشست صمیمی با جانبازان 70درصد شهر رشت که به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار گیلان برگزار شد، با ابراز خرسندی از دیدار با جانبازان و ایثارگران گفت: جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا با وجود تمامی مشکلات در تمامی صحنه ها حاضر هستند.

وی به مناسب سازی معابر و دسترسی آسان برای جانبازان تاکید کرد و افزود: باید فضاها و معابر شهری برای تردد جانبازان آسان شود و باید قدر این عزیزان باارزش انقلاب را بدانیم.

شهردار رشت با بیان اینکه در چهل سال گذشته سختی های بسیاری را پشت سر گذاشتیم،ادامه داد: به خواست خدا همواره در تمامی صحنه ها پیروز بوده ایم و یکی از دلایل این پیروزی اتحاد و همدلی بود.

دکتر نصرتی تصریح کرد: هروقت اتحاد و همدلی پررنگ تر باشد سرعت پیشرفت نیز بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم تلاش ها و ایثارگری های شهدا،جانبازان مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد و نباید لحظه ای غفلت کنیم.

شهردار رشت کالای ایرانی را یک واژه عام قلمداد کرد و افزود: حمایت از کالای ایرانی تنها به معنی تولید کیف،کفش و ... نیست..

وی نامگذاری شعار امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری را شعاری معنادار عنوان کرد و گفت: حمله به سوریه در عید مبعث و تحریم های مجدد در سال گذشته از سوی دشمن، معنادار بود و نباید داشته های خود را به راحتی در اختیار کسانی که علیه ما فعالیت می کنند قرار دهیم.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز، کار مجموعه مدیریت شهری را تا حدی سخت کرده است بیان کرد: ممکن است در تولید درآمد و هزینه دچار مشکل شویم ولی تسلیم و متوقف نمی شویم.

شهردار رشت کفت: پرسنل شهرداری ثابت کردند با ۴ ماه حقوق معوقه می سازند و در صحنه هستند و کارها را بر روی زمین نمی گذارند.

وی از خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانیا در اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: اتوبوس ها برای دسترسی آسان برای خطوط ویژه خریداری شد و بقیه اتوبوس ها نیز مطابق برنامه ریزی انجام شده به ناوگان حمل و نقل رشت اضافه می شود.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه اگرچه حقوق شهروندی باید برای همه یکسان باشد،اضافه کرد:شهر و کشور به خانواده ایثارگران بدهکار است و به آن صورت برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اقدامی انجام نشده است.

وی از راه اندازی دفتر نمایندگی امور ایثارگران در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: بتوانیم با راه اندازی این دفتر مشکلات ایثارگران،جانبازان و خانواده های شهدا را تا حدی رفع کنیم.

سید امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت در این نشست با اشاره به اینکه تقاضاهای کسب و کار از جانب حوزه های مختلف زیاد است گفت: بضاعت اندک حوزه مدیریت شهری برای پاسخگویی به این نیازها کافی نیست.

وی اضافه کرد: بهترین های رشت در شورای اسلامی دور هم جمع شده اند و تلاش می کنیم تنها اقدامات روزمره در شورا بسنده نکنیم.

علوی از اجرای برنامه های خدمت شورای اسلامی رشت خبر داد و افزود: اولین برنامه خدمت شورای اسلامی دیدار با کودکان استثنایی و این قشر آسیب پذیر و مظلوم جامعه بود.

وی خدمت به جامعه ایثارگران،جانبازان و خانواده های شهدا را یکی از برنامه های خدمت شورای رشت عنوان کرد.

رئیس شورای شهر رشت تاکید کرد: نمایندگان مردم دغدغه شهر و شهروندان را دارند و ۱۱ عضو شورا در کنار شهروندان قرار دارند.

در ادامه جلسه، محمد رمضانی، مدیر جمعیت شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار گفت: جانبازان روایتگران زنده آرمانهای شهدا هستند و خوشحالم در جمع همرزمان پدرم هستم. بر دست تک تک جانبازان استان بوسه می زنم.

وی آسایش و راحتی جامعه امروز را مرهون رشادت ها و فداکاری های شهدا،جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: همچنان تحقق اهداف نظام و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری از اولویت های کاری این اقشار عزیز است.

محمد رمضانی از توجه و نگاه ویژه شهردار رشت به خانواده های ایثارگر و شهدا قدردانی کرد و افزود: دکتر نصرتی شهردار رشت از بسیاری از فرزندان ایثارگر و شهدا در سطوح مدیریتی بالا استفاده کردند و بسیاری از بدهکاری های شهرداری را پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شاهد و ایثارگران از سال ۸۶ در سطح ملی آغاز به کار کرده و در ۲۰ استان کشور فعال است گفت: مهمترین هدف از راه اندازی این جمعیت شاهد و ایثارگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر جمعیت شاهد و ایثارگران استان گیلان خاطرنشان کرد: شعار "جمعیت شاهد و ایثارگران" همه فرزندان ایران ،فرزندان شهدا هستند و به همین جهت همه هم استانی های عزیزمان که دل در گرو تحقق اهداف نظام داشته باشند می توانند در جمعیت ما فعالیت کنند.

در پایان این جلسه جعی از جانبازان به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

 

نظر شما