جذب ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در گیلان

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۶:۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۰۰۷۱۸
جذب ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در گیلان
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از جذب 50 میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی درسال 96خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ سلمان شاه محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی طی سال گذشته،بر مقوله آموزش و پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت:در سال96 موضوع آموزش صنایع دستی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری،مناطق کمتر توسعه یافته،زندانها و در بین عشایر استان مورد تمرکز قرار گرفت و نتایج خوبی را به دنبال داشت.

وی با بیان تاکید بر لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی،به برگزاری چند جشنواره با هدف رقابت افزایی در حوزه تولید محصولات با کیفیت اشاره کرد و تصریح کرد:کاربردی سازی تولیدات سنتی و توجه به سلایق مصرف کنندگان افزایش فروش و توسعه روند تولید را به دنبال دارد.

شاه محمدی به سهم تسهیلات تعریف شده صنایع دستی گیلان در سال گذشته اشاره نمود و افزود: سهم مذکور 67 میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی بوده که این رقم برای یک هزار و 137 طرح صنایع دستی و هنرهای سنتی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب صنایع دستی استان جذب شده و مابقی تسهیلات تعریف شده تا پایان فصل بهار تخصیص می یابد.

 

نظر شما