رییس سازمان برنامه وبودجه گیلان در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان:

پیشینه غنی فرهنگ و رسانه گیلان باید به جامعه شناسانده شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۲:۲۴
کد خبر: ۷۰۰۹۵۶
پیشینه غنی فرهنگ و رسانه گیلان باید به جامعه شناسانده شود
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با دکتر کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، در ابتدای این نشست ، کریم خورسندی، مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص روند جاری فعالیت های این نهاد حامی رسانه اظهار داشت : خانه مطبوعات گیلان مجموعه ای با بیش از 400 عضو از فعالین رسانه ای گیلان است و اعضای هیات مدیره این نهاد قانونی حامی خبرنگاران و رسانه ها هر دو سال یکبار با برگزاری انتخابات از طریق مجمع انتخاب می شوند.

 وی افزود : انتخابات این دوره هیات مدیره طبق دستورالعمل معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساسنامه جدید خانه های مطبوعات به صورت الکترونیک همزمان با دیگر استان های کشور برگزار شد و اعضای حاضر در هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز با رای اعضای مجمع به صورت الکترونیکی انتخاب شدند.

خورسندی اضافه کرد : هدف از برگزاری انتخابات الکترونیک، جلوگیری از اتلاف وقت ، سرعت عمل ، سهولت در انتخاب کاندیداها و  شفافیت بهتر برای گزینش  هیات مدیره بوده است .

وی با اشاره به اهداف و رویکردهای خانه مطبوعات گیلان اظهار داشت : طبق اساسنامه واحدی که در خانه های مطبوعات سراسر کشور اجرا می شود اهداف و رویکردهایی مد نظر قرار دارد که از آن جمله می توان به بحث برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران رسانه ها ، امکانات رفاهی، برگزاری جشنواره ها و همایش ها و... اشاره کرد .

وی افزود : شناسایی افراد واقعی فعال در حیطه رسانه و تقویت قوای علمی و حرفه ای این قشر از اهدافی است که اگر چه به صورت صد در صد اجرایی نشده اما روند پیگیری آن ادامه واستمرار خواهد داشت.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان به معضلات ومشکلات  خانه مطبوعات گیلان اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین مشکلات  این نهاد نبود اعتبار و بودجه ای برای پیشبرد اهداف است که البته در سالهای اخیر با حمایت و تعامل خوب استانداری گیلان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه گیلان توانستیم در روز خبرنگار برنامه های مطلوب و در خور و شان اصحاب رسانه استان داشته باشیم.

 وی همچنین به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان اشاره کرد و اظهار داشت : بحث مالیاتی این موسسه سبب شده که متاسفانه در روند فعالیت های عادی خانه مطبوعات خلل ایجاد شود که بصورت مستمر وفشرده پیگیر رفع این مشکل از طریق نمایندگان استان و مراجع ذیصلاح هستیم.

وی در پایان از تعامل و حمایت های رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان قدردانی کرد و گفت : حمایت جنابعالی از بخش رسانه و فعالیت های فرهنگی استان موجب مباهات است که امیدواریم با تعامل خوب سازمان برنامه و بودجه گیلان بتوانیم در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های رسانه ی استان مثمر ثمر باشیم. ضمن اینکه وی از برگزاری اولین جشنواره ملی مطبوعات ، سایت ها و خبرگزاری های در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: بیش از 600 اثر از سراسر کشور به خانه مطبوعات ارسال شده که پس از داوری آثار ، مراسم اختتامیه نیز روز چهارشنبه 26 اردیبهشت با حشور مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش های منطقه آزاد برگزار می شود.

در ادامه این جلسه ، دکتر کیوان محمدی، رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان نیز اظهار داشت : رسانه ها نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی دارند و از رسانه ها انتظار می رود با نگاه واقع نگر ، تخصصی و بدون غرض ورزی مسایل را به جامعه منعکس کنند و پل ارتباطی بین مدیران و مردم باشند .

وی با اشاره به جایگاه خطیر خبرنگاران و رسانه عنوان کرد : ساماندهی اصحاب رسانه و رتبه بندی حرفه ای آنان از مواردی است که باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و خانه مطبوعات گیلان به جد دنبال شود تا جایگاه و شان خبرنگاران واقعی مورد خدشه واقع نگردد.

محمدی با بیان این مطلب که مقوله  فرهنگ بومی و اشاعه  و شناساندن آن بسیار حایز اهمیت است ، گفت:استان گیلان دارای پیشینه  غنی در بحث رسانه و چاپ روزنامه است و امیدوارم که از طریق اهالی فرهنگ ، موضوع انتشار نخستین روزنامه گیلان (روزنامه خیر الکلام)  به شکل ایجاد تندیس نمادین در سطح شهر و یا نامگذاری مکانی عملیاتی شود و سازمان برنامه و بودجه گیلان در این راستا حمایت های لازم را خواهد داشت.

وی همچنین گفت : به جهت برپایی دوره های آموزشی و برگزاری جلسات ، سازمان برنامه و بودجه گیلان در زمینه تخصیص اعتبار و فضای لازم می تواند تعامل و همکاری دوسویه ای با خانه مطبوعات گیلان برقرار نماید .

 

 

نظر شما