استاندار گیلان:

خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای گیلان پرداخت می شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۴:۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۰۰۹۶۲
خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای گیلان پرداخت می شود
استاندار گیلان با بیان اینکه سطح خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای بسیار زیاد است ،ابراز خرسندی نمود که تمامی این اراضی بیمه است و پس از برآوردهای اولیه از سوی کارشناسان این حوزه، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت اقدام می نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از باغات چای روستای کویه سفلی شهرستان رودسر و در گفتگو با خبرنگاران به مشکل سرما زدگی بوته های چای برخی نقاط استان و خسارت های ناشی از این حادثه اشاره نمود و اظهار داشت: سرمازدگی باغات چای علاوه بر خسارت مالی، موجب کاهش میزان تولید این محصول شده است.

وی با بیان اینکه سطح خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای بسیار زیاد است ،ابراز خرسندی نمود که تمامی این اراضی با همکاری کشاورزان و صندوق چای، بیمه است و پس از برآورد اولیه از سوی کارشناسان این حوزه، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام می کند.

دکتر سالاری اظهار داشت: چایکاران گیلان در چین اول خود با سوختگی و سرمازدگی مزارع مواجه شدند و این خسارت موجب نگرانی آنها شده اما با وجود بیمه کشاورزی و جبران خسارت های وارد شده در تاریخ مقرر، می توان بستر آرامش این قشر زحمتکش را فراهم نمود.

 

نظر شما