فرماندار آستارا :

اولویت فعلی ستاد مدیریت بحران شهرستان کاهش چالش های حوزه آب است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۷:۲۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۱۱۱۵
اولویت فعلی ستاد مدیریت بحران شهرستان کاهش چالش های حوزه آب است
فرماندار شهرستان مرزی بندر استاراگفت : اولویت فعلی ستاد مدیریت بحران در این شهرستان کاهش چالش های حوزه تامین و مصرف آب شرب و کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، یونس رنجکش در اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا در سال جاری افزود : یکی از چالش های جدی در این شهرستان موضوع آب برای حوزه های شرب و کشاورزی است که باید با اهتمام تمامی دستگاههای اجرایی و همکاری های مردمی نسبت به کاهش ان اقدام شود.

وی برنامه ریزی و طراحی سناریوهای مختلف مواجه با این چالش ها متناسب با شرایط شهرستان و موقعیت گردشگر پذیری و شرایط اقلیمی از مهمترین راهکارهایی است که باید مسوولان مربوطه اقدام نمایند.

به گفته وی ، آستارا به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله شهرستان هایی است که برغم پرباران بودن اما نداشتن زیر ساخت های مدرن ذخیره آب ، منابع آبی آن رودخانه ها ، آب های سطحی ، چاهها و آب بندان ها می باشند که گاهی به دلیل کاهش نزولات از یک طرف و افزایش مصرف آب به دلیل گردشگر پذیر بودن و همچنین عدم ذخیره مناسب آب دچار مشکل می باشد.

فرماندار آستارا یاد اور شد : البته اقداماتی با توجه به ساخت سد لاستیکی در منطقه و پروژه های آبرسانی بخش عمده ای از این مشکلات در سال جاری برطرف خواهد شد اما  برنامه ریزی های جامع علمی و آموزش های مناسب به مردم در راستای فرهنگ سازی صحیح مصرف آب است.

رنجکش گفت : تمام تلاش ها باید در مسیر پیشگیری از چالش ها باشد و یکی از مهم ترین محورهای حوزه مدیریت بحران سیاست های پیشگیرانه می باشد.

وی همچنین در این جلسه دستور رسیدگی به تامین اب برخی از مناطق دارای مشکل را صادر و خواستار عملیاتی شدن آنها تا قبل از خردادماه سال جاری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز