افزایش۸۶ درصدی صادرات و ۱۲۶ درصدی واردات از لحاظ ارزش دلاری از گمرکات استان گیلان

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۰:۰۲:۲۲
کد خبر: ۷۰۲۵۸۴
افزایش۸۶ درصدی صادرات و ۱۲۶ درصدی واردات از لحاظ ارزش دلاری از گمرکات استان گیلان
مدیرکل گمرک انزلی عنوان کرد: افزایش 86 درصدی صادرات و 126 درصد واردات از لحاظ ارزش دلاری از گمرکات استان گیلان ، که در میان گمرکات استان گمرک آستارا بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، ناظرگمرکات استان گیلان  و مدیرکل گمرک انزلی گفت: در فروردین ماه سال 97 معادل 70412 تن کالا به ارزش 39001402 دلارکالا شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه ،خرما،کشمش، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی،  محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به کشورهایی نظیر روسیه، آذربایجان، اوکراین وعراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 135 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 86 درصد افزایش نشان میدهد که در میان گمرکات استان گمرک آستارا بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.  

ابوالقاسم یوسفی نژاد با اشاره به اینکه در این مدت 96210 تن کالا به ارزش 91856643 دلار شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی،  لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی و ... روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ترکیه و.... به استان وارد شده است افزود این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری126 درصد افزایش را نشان می دهد.

 ایشان ادامه دادند 19360 تن کالا به ارزش  19719135 دلار از مرزهای استان ترانزیت گردیده است  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 1درصد افزایش و به لحاظ ارزش دلاری 7 درصد کاهش را نشان میدهد که از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و ... ترانزیت انجام گرفته است.

یوسفی نژاد  عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی والبسه وسایرمحصولات شیمیایی عنوان کرد.

وی تصریح کرد در یک ماه نخست امسال 53980 نفر به کشور وارد و43048 نفر از کشور خارج شده اند. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 31 درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان میدهد. ناظر گمرکات گیلان در پایان افزود گمرکات گیلان در فروردین ماه امسال 299127386 هزار ریال درآمد وصولی داشته است که نسبت به سال گذشته در همین مدت 26 درصد افزایش را نشان میدهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز