استاندار گیلان مطرح کرد :

رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان کلید بزنیم

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۹:۴۰:۴۸
کد خبر: ۷۰۹۰۸۲
رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان کلید بزنیم
استاندار گیلان با بیان اینکه می‌توانیم رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان کلید بزنیم افزود: بنده آمادگی دارم چنانچه در جهت تحقق این مهم نیاز به مذاکره با معاون اول رئیس جمهور، وزرا و مقامات کشوری باشد آن را انجام دهم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  با بیان اینکه می‌توانیم رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان کلید بزنیم افزود: بنده آمادگی دارم چنانچه در جهت تحقق این مهم نیاز به مذاکره با معاون اول رئیس جمهور، وزرا و مقامات کشوری باشد آن را انجام دهم.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار افزایش تراز تجاری با روسیه شد و افزود: در مذاکرات با طرف روسی،  آنان خیلی مصمم به افزایش تعاملات تجاری با ایران هستند.

دکتر سالاری بر ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت توسعه‌ای شهرستان آستارا تأکید کرد و افزود: مأموریت جذب سرمایه گذار جهت الحاق محل بارانداز فعلی راه اهن به منطقه ویژه اقتصادی آستارا به اتاق بازرگانی واگذار گردید .

وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در اتصال و اجرای هر چه سریعتر راه آهن قزوین- رشت به انزلی با بیان اینکه بدون اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین ، کارکرد آن تنها مسافربری خواهد بود تصریح کرد :  با اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین می‌توانیم کاربرد تجاری از این خط ریلی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر نبود مشکل اعتباری در احداث خط ریلی رشت – انزلی خاطر نشان کرد : برای راه آهن رشت- آستارا نیز با اختصاص 500 میلیون دلار فاینانس ، مشکل اعتباری در احداث این خط ریلی وجود نخواهد داشت .

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار بازنگری در طراحی مسیر ریلی رشت- آستارا شد و گفت: منافع استان اقتضا می کند تا با بازنگری این مسیر ریلی از تبعات منفی آن کاسته و بتوانیم از پیامدهای مثبت آن بیشتر بهره‌گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز