حقوق برابر موتورسیکلت ‌و دوچرخه‌ در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۲۳:۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۰۹۷۵۹
حقوق برابر موتورسیکلت ‌و دوچرخه‌ در رعایت قوانین راهنمایی 
و رانندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: موتورسیکلت‌ و دوچرخه‌ از حقوق برابر در رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، سرهنگ " محمدرضا محمدی " در تشریح این خبر اظهار داشت: موتورسوارن و دوچرخه‌سواران از ایمنی کمتری نسبت به خودروها برخوردار هستند پس رانندگان خودروها باید بیشتر مراقب آنها بوده و با فاصله و سرعت مناسب و ایمن از کنار آنها گذر کنند.

این مقام انتظامی افزود: موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها برای استفاده از راه حق برابری نسبت به سایر وسایل نقلیه برخوردارند و و در هنگام گردش‌ها باید فضای کافی برای آنها در نظر گرفته شود و در هنگام سبقت گرفتن نباید بطور ناگهانی جلوی آنها قرار گرفت چرا که در این صورت احتمال برخورد بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وسایل نقلیه تعادل مناسبی ندارند و احتمال واژگونی در آنها بیشتر است تصریح کرد: هنگامی که خودرو خود را در کنار و حاشیه راه پارک کرده و قصد پیاده شدن از آن را دارید باید مراقب آنها باشید زیرا این وسایل نقلیه به دلیل کوچک بودن به راحتی می‌توانند در نقطه کور شما قرار بگیرند پس لازم است قبل از بازکردن درب وسیله نقلیه احتیاط کنید.

 

نظر شما