رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

افزون بر سه میلیون ورزشکار سازمان یافته در کشور فعالیت دارند

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۳:۳۸:۴۸
کد خبر: ۷۱۰۶۷۳
افزون بر سه میلیون ورزشکار سازمان یافته در کشور فعالیت دارند
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: سه میلیون و 60 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، غلامرضا نوروزی اظهار کرد: این تعداد ورزشکار مربوط به پایان سال 96 است که یک رکورد محسوب می شود ، البته تعداد افرادی که در ایران به ورزش مشغولند به طور حتم بیش از این رقم است.
وی که برای انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان به رشت سفر کرده ، در ادامه افزود: گیلان با داشتن حدود 140 هزار ورزشکار سازمان یافته یکی از استان های برتر در این زمینه محسوب می شود.
وی ادامه داد: فدراسیون پزشکی ورزشی که از سال 69 فعالیت خود را آغاز کرده، به عنوان تنها فدراسیونی است که بودجه نمی گیرد و خودکفاست چون درآمد این فدراسیون از محل صدور کارت های بیمه ورزشی تامین می شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مهم این فدراسیون در سال جاری بیان کرد: ساخت یک کلینیک پزشکی مجهز را در تهران آغاز کرده و امیدواریم که این کلینیک پزشکی به زودی راه اندازی شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: ما به عنوان دبیر کل مبارزه با دوپینگ نیز فعالیت داریم و یکی از محورهای مهم ما آموزش و تست دوپینگ برای جلوگیری از مصرف مواد نیروزا و دوپینگ است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به فواید روزه داری نیز اشاره و افزود: روزه گرفتن در دو بخش فواید شگرفی دارد که یکی در بخش معنوی است که در تقویت روحیه دینی نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: دومین فایده روزه داری در بخش سلامت جسمانی است چون اکثر بیماری ها بر اثر پرخوری ایجاد می شود و روزه باعث می شود که دستگاه گوارش با استراحت مواجه شود که این امر در سلامت جسمانی نقش موثری دارد.
انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی گیلان در رشت برگزار شد که سرانجام کیوان اسدپور با کسب 15 رای از 18 آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات منصوب شد.

 
 

 

نظر شما