دستگیری حفاران غیرمجاز و کشف فلزیاب در کجید املش

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۳:۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۱۱۱۵۶
دستگیری حفاران غیرمجاز و کشف فلزیاب در کجید املش
سودجویانی که با تردد مشکوک در محدوده حفاظتی کجید املش قصد حفاری غیرمجاز را داشتند، به همت نیروهای پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، بر اساس گزارشات مردمی مبنی بر تردد مشکوک چند تن در یکی از بخش های تاریخی روستایی کجید در روستاهای تاریخی کجید و جاوید دشت املش، ضابطین یگان حفاظت این شهرستان بلافاصله به صحنه وقوع جرم اعزام شدند و خودرو پراید مذکور را متوقف نودند. این این بازرسی ابتدا چیزی بدست نیامد و سرانجام با فرار یکی از سرنشینان و تعقیب وی یک دستگاه فلزیاب دستی به همراه متعلقات آن از وی کشف شد.

در جریان اجرای این عملیات و بنا به هماهنگی به عمل آمده با قاضی کشیک دادسرا کلیه سرنشینان خودرو دستگیر شدند.  بنا بر بررسی های به عمل آمده محرز گردید که این افراد با دستگاه فلزیاب مکشوفه قصد حفاری غیرمجاز در گورستانهای تاریخی A,B منطقه ییلاقی جاویدددشت را داشته اند. در این راستا مراتب طی صورتجلسه ای تنظیم و افراد دستگیر شده پس از بازجویی های اولیه به اتهام حمل و نگهداری غیرمجاز دستگاه فلزیاب و قصد حفاری در مناطق باستانی جهت تشکیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند.

 

نظر شما