اعلام آمادگی سرپرست فرمانداری لاهیجان برای تامین اعتبار طرح‌های مبارزه با مواد مخدر

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۱۱۵۲۸
اعلام آمادگی سرپرست فرمانداری لاهیجان برای تامین اعتبار طرح‌های مبارزه با مواد مخدر
جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان به ریاست سرپرست فرمانداری این شهرستان و با حضور محمدحسین شاهکویی، دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در این نشست اظهار داشت: همان‌طور که مطرح می‌شود، اعتیاد یکی از مشکلات فراگیر در تمام دنیا است که در ایران نیز وجود دارد، در گیلان در رابطه با کاهش و رفع این معضل باهمت استاندار گیلان اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

وی مسئله رفع و کاهش اعتیاد را بسیار پراهمیت دانست و افزود: همه اعضای مرتبط با شورای مبارزه با مواد مخدر باید در جلسات حضور یابند و مصوبات و مسائل را به‌طور جدی پی گیری کنند.

جانبازی با تأکید بر حمایت از سازمان‌های مردم ‌نهاد عنوان کرد: نه‌تنها باید از سازمان‌های مردم‌نهاد فعلی برای کاهش معضلات اجتماعی و ... حمایت کرد بلکه برای ورود و تأسیس سمن‌های جدید نیز باید این حمایت انجام شود.

وی ادامه داد: بحث پیشگیری را بصورت ویژه پی گیری خواهیم کرد چراکه با پیشگیری از این معضل هم جوانانمان را از آسیب‌ها دور می‌کنیم هم در بحث درمان می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

سرپرست فرمانداری لاهیجان اظهار داشت: هر دستگاهی که برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر طرح و برنامه‌ای را داشته باشد ما این آمادگی راداریم تا منابع و بودجه موردنیاز را تامین نمائیم.

جانبازی گفت: اعتیاد پیر و جوان، تحصیل‌کرده و غیر تحصیل‌کرده نمی‌شناسد، باید موارد عنوان شود و بحث فرهنگ‌سازی و آموزش به‌طورجدی در همه اقشار دنبال شود، کیفیت آموزش نیز بسیار مهم است که باید تأثیرگذار باشد.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این نشست گفت: مواد مخدر معضلی است که در تمام دنیا گسترش‌یافته و ایران نیز از این حیث مستثنا نیست، رهبر انقلاب نیز پبش تر رسیدگی به این معضل را یکی از اولویت‌ها عنوان کردند.

شاهکویی افزود: دولت تدبیر و امید برای رفع معضل مواد مخدر همت ویژه‌ای کرد و از همان ابتدا گفت که رفع معضلات اجتماعی نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط هست.

وی گفت: اولویت اول ما بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است، اگر با آموزش‌ها، فرهنگ‌سازی‌ها و ... بتوانیم از اعتیاد افراد به مواد مخدر جلوگیری کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوضه کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اهمیت حضور سمن‌ها در بحث کاهش اعتیاد به مواد مخدر، عنوان کرد: در بحث درمان اعتیاد بیش از 90 درصد امور به دست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه انجام می‌شود که می‌بایست از این سازمان‌های مردم‌نهاد به‌طور کامل حمایت شود و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفت باید شناسایی و معرفی شوند.

وی عنوان کرد: همه نظام به فکر کاهش معضل اعتیاد هستند، در ماه مبارک رمضان هستیم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های این ماه مبارک در رساندن پیام‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی موفق‌تر عمل کنیم.

 

 

نظر شما