در آستانه سالروز شهادت حضرت علی(ع) و دومین شب از لیالی قدر؛

استاندار گیلان در دیدار با اعضاء شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت: مردمی بودن هیئت‌های مذهبی به عنوان یک اصل حفظ شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۱۷:۴۷:۵۲
کد خبر: ۷۱۴۶۹۷
استاندار گیلان در دیدار با اعضاء شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت: مردمی بودن هیئت‌های مذهبی به عنوان یک اصل حفظ شود
استاندار گیلان با اشاره به لزوم نقش آفرینی موثر هیئت‌های مذهبی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرها و روستاها گفت: مردمی ماندن هیئت های مذهبی باید به عنوان یک اصل و ارزش حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در دیدار با اعضاء شورای هیئت های مذهبی شهرستان رشت تشکیل این شورا را در ساماندهی برگزاری مراسم‌ها بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: شورای هیئت‌های مذهبی می تواند نقش بسزایی در نهادینه‌شدن فرهنگ عزاداری و کاهش آسیب‌های موجود در این حوزه ایفا کند.

وی نگاه نسل جوان امروز به مسائل مختلف را بسیار هوشمندانه توصیف کرد و اظهار داشت: طرح هرگونه مسائل حاشیه‌ای می تواند به باور جوانان لطمه وارد کند و در اذهان آنان ماندگار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های مذهبی را بسیار مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: با نگرش کاهش آسیب‌های اجتماعی می توان از وجود ظرفیت بالای مردمی در هیئت‌های مذهبی استفاده بهینه کرد.

وی نقش امامان جماعت، ریش سفیدان و هیئت‌های مذهبی را در ایجاد سازش در اختلاف زوجین را را بسیار کارگشا توصیف کرد و گفت: تشکل های مردمی بویژه هیئت‌های مذهبی می توانند در کاهش آسیب‌های موجود در طلاق، اعتیاد و ... نقش‌آفرینی کنند.

استاندار گیلان به آسیب‌های بسیار موجود در سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز اشاره کرد و افزود: در مسیر ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی این مناطق از ظرفیت بالای هیئت‌های محلی باید استفاده شود.

وی ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده در حاشیه شهرها را از مهمترین برنامه‌های دولت در سال 97 عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار ساخت بخش مسکونی به صورت همزمان خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی همچون درمانگاه، حسینه، مسجد و مدارس نیز ساخته می شود.

دکتر سالاری بر ضرورت حفظ ویژگی مردمی بودن هیئت‌های مذهبی نیز تاکید و تصریح کرد: علیرغم حمایت‌های جانبی که از سوی دولت انجام می گیرد باید تلاش شود مشارکت مردمی در هیئت‌های مذهبی خدشه دار نشود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه‌ی ما بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی است گفت: در مسیر تنگاناهایی که برخی بر سر کشور ما قرار می دهند تنها نسخه ای که می توان با آن به نتیجه رسید حفظ وحدت است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم اجماع همه اندیشه‌های اثرگذار صرفنظر از دیدگاه‌های سیاسی برای پیشرفت و انسجام کشور تأکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر این نکته که در کارهای اجتماعی تفاوت سلیقه‌ها نباید پررنگ شود تأکید داشته و دارند.

وی اعتقادات، دین باوری و حفظ وحدت را از نقاط مشترک همه مردم ایران اسلامی عنوان کرد وافزود: در دوران دفاع مقدس جوانان برای حفظ باور خود و دفاع از کشور در جبهه ها حاضر شدند.

وی افزود: امروز نیز برای ایجاد اشتغال نیازمند وحدت آفرینی هستیم و از هر دیدگاهی در این مسیر حمایت واستفاده می کنیم.

در این دیدار هریک از اعضاء شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌ها و نیز در جهت استفاده از ظرفیت هیئت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز