مدیر کل کانون گیلان در همایش مهندسین فردا:

فن‌آوری نوین، لذت زندگی با فرصت بیش‌تر است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۹:۴۹:۵۰
کد خبر: ۷۱۹۹۸۳
فن‌آوری نوین، لذت زندگی با فرصت بیش‌تر است
مدیر کل کانون استان‌ گیلان گفت: نگاه تحول‌گرای عرصه‌ی علم و فن‌‌آوری، بسترساز لذت‌بردن از زندگی با فرصت بیش‌تر و تاکیدی بر ضرورت‌ مدیریت اندیشه نسل کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، اسفندیار ضیائی این سخنان را در همایش مهندسان فردا که به منظور اهدای مدرک رسمی و بین‌المللی اعضای پذیرفته شده کانون در آزمون مهارت‌های هفت‌گانه(ICDL) و درسالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن صورت‌گرفت، اظهارداشت .

مدیر کل کانون استان گیلان در ادامه سخنان خود به تفاوت‌های فردی، فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌روی نسل دیروز و امروز اشاره و با پرسش‌گر توصیف‌کردن کودک و نوجوان امروز گفت: فرزندان‌مان نیازمند دوستی افزون‌تر و هدایت مدبرانه در مسیر دانش‌افزایی و ورود به عرصه‌های جدید هستند.

وی دراین میان نقش والدین، معلمان و مربیان را دشوار دانست و با یادآور شدن اهمیت پاس‌داشت کودکی کودکان تاکید‌کرد: تولید محتوای مناسب و ایمن‌سازی کار برای کودک و نوجوان، به ویژه در فضا‌های مجازی از رسالت‌های تمامی متولیان تعلیم و تربیت است که بایستی به صورت جدی و هدف‌مند پیگیری شود.

این مدیر فرهنگی در همین زمینه به تلاش‌های صورت‌‌گرفته در کانون پرورش فکری استان گیلان اشاره و راه‌اندازی سایت‌های کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری فومن، صومعه‌سرا، سیاهکل و ماسال راگامی درهمین مسیردانست.

دریافت مجوز برگزاری و اهدای گواهی‌نامه‌ی آموزش‌های رایانه‌ای در مراکز فرهنگی هنری کانون با همراهی بنیاد (ICDI) از دیگر تلاش‌های سازنده کانون بود که در سخنان ضیائی مورد توجه قرارگرفت و وی با بیان این‌که جامعه امروز نیازمند نهضت ‌مهارت‌آموزی است، برلزوم فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای تمرین مهارت‌های زندگی و پرورش خلاقیت‌های آینده‌سازان ایران اسلامی تاکید‌کرد.

مدیر کل کانون گیلان درعین حال از اجرای طرح «صدای مشاور» به منظور پاسخ‌گویی به نیاز‌های تربیتی و اخلاقی و تشکیل«باشگاه سخنوران نوجوان» خبر‌داد و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با همراهی والدین را ازدیگر برنامه‌های این دستگاه فرهنگی درجهت شکل‌گیری سه ضلع کودک، کانون و خانواده ‌عنوان‌کرد.

قدردانی از حضور خانواده‌ها و تلاش‌های سازنده همکاران در برگزاری این همایش دیگر بخش‌ سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با تاکید بر این‌که نظام آموزشی کشور رو به ترقی و پیشرفت است، همراهی تمامی افراد جامعه را برای رسیدن به اهداف عالیه کانون خواستارشد.

نرگس تقی‌پور، سخنگوی سرگروه معاونان پرورشی آموزش و پرورش غرب گیلان نیز این همایش را فعالیتی ارزش‌مند توصیف‌ و از دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی‌کرد.

مسوول مرکز فرهنگی هنری فومن نیز به ارایه‌ی ‌گزارشی از روند برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزش مهارت‌های هفت‌گانه برای مخاطبان پرداخت.

حورا شفیع‌پورفومنی در ادامه به فرصت‌های پیش‌روی کودکان و نوجوانان این شهرستان در جهت مهارت‌آموزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون اشاره و از حضور افزون‌تر مخاطبان در برنامه‌های این مجموعه‌‌ی فرهنگی استقبال‌کرد.

بنابراین گزارش، ارایه‌ی پروژه کتاب‌سازی و آموزش الکترونیک با نرم افزار از سوی اعضای نوجوان کانون، پخش کلیپ، هنرنمایی اعضای کارگاه موسیقی مرکز فومن و هم‌چنین شاهنامه‌خوانی اعضای کودک این مرکز ازجمله برنامه‌های این همایش بود که با نمایش داستان الکترونیک، پخش نماهنگ نوروزی و هم‌چنین اهدای جایزه و مدرک آموزشی به اعضای کارگاه‌های آموزش (ICDL) مرکز فرهنگی هنری فومن همراه شد.

گفتنی است، کانون پرورش فکری شهرستان فومن تنها نماینده بنیاد(ICDL) در استان گیلان است که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کشور نسبت به برپایی دوره‌های آموزش رایانه، برگزاری آزمون و اعطای مدرک رسمی به مخاطبان اقدام‌می‌کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز