سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

توسعه فرهنگی و کاهش ناهنجاری اجتماعی تلاشی ارزشمند از سوی تشکل های مردم نهاد است

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۹:۴۲:۳۶
کد خبر: ۷۲۰۴۰۹
توسعه فرهنگی و کاهش ناهنجاری اجتماعی تلاشی ارزشمند از سوی تشکل های مردم نهاد است
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در مقابله با آسیب اجتماعی گفت:توسعه فرهنگی و تقویت بنیان خانواده ارزشمندترین دستاورد تشکل های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ نشست هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان به ریاست سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست منا ابروفراخ مشارکت اجتماعی را از اصلی‌ترین محورهای توسعه سرمایه اجتماعی خواند و افزود: استحکام بخشی به پایه‌های مردم سالاری در هر کشور در گرو توجه به مشارکت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سابقه ای ممتاز در تشکیل گروه های ‌های مردمی یا سازمان‌های مردم نهاد دارد، تصریح نمود: حضور سازمان های مردم نهاد همواره مقیاس اندازه‌گیری مردم سالاری به شمار می آید.

ابروفراخ توجه به تشکل های مردم نهاد و حمایت از فعالیت های مدنی را رویکردی در جهت حفظ حقوق شهروندی خواند و گفت: حقوق شهروندی باید به گفتمان، هنجار و مطالبه در فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

گفت: امروز در کشورهای پیشرفته فعالیت‌های مدنی به ویژه در زمینه مبارزه با ناهنجاری ها ،توسعه فرهنگی و حمایت از ارزش های انسانی تنها با ورود جدی سمن ها تحقق می یابد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت سازمان های مردم نهاد به ضرورت ساماندهی و نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد تشکل های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به روند موفق فعالیت های تشکل های مردم نهاد گیلان و لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی در جهت افزایش توان آنان خاطرنشان کرد: به زودی همایش و کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات سمن ها برگزار می شود.

ابروفراخ خواستار نگاهی کارآمد به مقوله مشارکت از سوی تمامی دستگاه های اجرایی شد و در پایان از فعالان تشکل های مردم نهاد گیلان قدردانی کرد.

 

نظر شما