فعال حقوق بشر:

بهترین راه رسیدن به دموکراسی بالا بردن مشارکت اجتماعی است/ توجه به حقوق زنان از دستاوردهای دولت یازدهم است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۵:۴۹:۴۹
کد خبر: ۷۲۹۴۴۵
بهترین راه رسیدن به دموکراسی بالا بردن مشارکت اجتماعی است/ توجه به حقوق زنان از دستاوردهای دولت یازدهم است
پرشاد گفت: بهترین راه رسیدن به دموکراسی بالا بردن مشارکت اجتماعی است نه صرفا مشارکت سیاسی، که بهترین شیوه بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی تقویت سازمان های مردم نهاد است.

پریسا پرشاد فعال حقوق بشر در ادامه ی جلسه ای که با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی و فعالان سیاسی و اجتماعی در استانداری گیلان تشکیل شد، اظهار داشت: بهترین راه رسیدن به دموکراسی بالا بردن مشارکت اجتماعی است نه صرفا مشارکت سیاسی، که بهترین شیوه بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی تقویت سازمان های مردم نهاد است که خوشبختانه استاندار گیلان با انتخاب خانم ابرو فراخ علاوه بر اینکه از نظر آماری توانستند تغییر مثبتی در چهره ی مدیریتی استان ایجاد کنند و با انتخاب مدیران بانو امتیاز دیگری را در کارنامه ی خود ثبت کردند.

همچنین با شناخت ظرفیت ها و فرصت های نیروی انسانی استان در حوزه بانوان و استفاده از ظرفیت آنان در راستای ارتقای بهره وری و مشارکت اجتماعی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد توسط استاندار امیدواریم شاهد افزایش و پیشبرد طرحها باشیم.

وی خاطر نشان کرد: توجه به حقوق زنان از دستاوردهای دولت یازدهم است.

پرشاد ضمن قدردانی از فعالیت های دولت روحانی در زمینه ی حقوق زنان و خانواده گفت : اهدافی در دولت یازدهم پیگیری شد که توانست چهره حقوق بشری ایران در خصوص زنان در جامعه جهانی را بهبود بخشد.

او ادامه داد: دستاوردهای حوزه زنان در دولت یازدهم به حدود شصت عنوان می رسد که یکی از بهترین اثرات آن را می توان در ایجاد انگیزه و مشارکت بانوان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مشاهده کرد.

این فعال حقوق بشر ادامه داد: در استان گیلان تا حدود زیادی ماده 8 حقوق شهروندی که اشاره به رفع تبعیض در حوزه خدمات عمومی و فرصتهای شغلی و آموزشی برابر دارد محقق شد اما پاشنه آشیل تمامی حرکت های مثبت اجتماعی موضوع اقتصادی است که باید نگاه صرف کشاورزی از استان برداشته و صنعت گیلان تقویت شود و قطعا احیای دوباره کارخانه های شهرهای صنعتی گیلان می تواند بر رشد و ارتقا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان گیلانی بیافزاید و این امر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر مهمی خواهد داشت.

او با اشاره به الگو قرار دادن طرحهای موفق در حوزه ی اجتماعی عنوان کرد : برای تغییرات هیچ الزامی وجود ندارد که همیشه خودمان طراح مدلی اجتماعی باشیم بلکه می توانیم از جوامعی که از نظر ساختار فرهنگی با ما دارای شباهت هستند الگو برداری کنیم.

او با بیان اینکه دو طرح اجتماعی موفق در پاکستان سالهاست که اجرا می شود ، اظهار داشت : شبکه توسعه آقاخان و شبکه حمایت روستایی پاکستان RSPN می توانند الگوهای بسیار مناسبی برای اجرایی شدن اطلس وضعیت اجتماعی زنان و خانواده که در دولت یازدهم تهیه شد و بهبود در فرآیند و بهره وری آن باشد.

او اظهار داشت: توجه به جنسیت و توسعه و توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی زنان از طریق صندوق سرمایه گذاری جامعه دسترسی به منابع مالی را برای زنان در معرض آسیب سهل می کند.

او ادامه داد : یکی از دستاوردهای طرحهای توسعه این چنین ، افزایش سطح توانمندی زنان ، اعتماد به نفس در تصمیم گیری ها و افزایش مهارتهای مدیریتی است ، اگر با ساز و کارهای تخصصی راه را برای ورود اقشار آسیب پذیر به روند توسعه مهیا کنیم و با ایجاد انسجام اجتماعی ساختارهای پایدار ، نه پروژه ای ایجاد کنیم ، سرمایه اجتماعی ، تولید سرمایه و ارتقای مهارت های انسانی را افزایش می دهیم.

پرشاد اضافه کرد: وقتی به مهارت های انسانی اشاره می کنیم این مهارت ها شامل طیف وسیعی می شود که مهمترین آنها در بحث فعلی ، مهارت برای بهبود کیفیت زندگی است.

پرشاد با ارایه ی پیشنهادی ادامه داد: پیشنهاد می شود علاوه بر آموزشهایی در حوزه سلامت ، به حرفه آموزی ، آموزش بازاریابی و ایجاد بسترهای فروش مانند طرح RSPN توجه ویژه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز